Jako malé dítě rád fotil. Poté se k této vášni přidala láska k motorkám a touha cestovat. Toto spojení několika zájmů a zároveň technické zdatnosti a šikovnosti, udělalo z nenápadného člověka jednoho z nejúspěšnějších německých podnikatelů. Řeč je o Herbertu Schwarzovi, zakladateli firmy Touratech, která vyrábí oblečení a doplňky pro motocykly.
Jeho životní příběh začal již v polovině osmdesátých let. V té době cestoval Herbert na motorce po Africe a zažíval mnoho potíží, která z cestování na dvou kolech plynou – málo úložného místa, nebezpečí plynoucí z jízdy, nedostatečné vybavení, technické problémy apod. A proto si svou motorku začal „vylepšovat“ vlastnoručně vyrobenými přídavnými zařízeními a konstrukcemi, které mu cestování ulehčovali a díky novým bezpečnostním prvkům zajistili i lepší ochranu při pádu. V Herbertově hlavě začal postupně vznikat, v té chvíli převratný, nápad, poskytnout tato inovativní zařízení i ostatním cestovatelům a jezdcům na motorce, kteří se s obdobnými problémy také potýkali. Herbert tak začal tato zařízení vlastnoručně vyrábět, nejprve pouze pro své přátele a známé, poté pro širší veřejnost. Po několika letech, v roce 1990, založil firmu Touratech, která do dnešních dnů sídlí v Německu, v malé vesnici Niedereschach, blízko německo-švýcarských hranic, a mající v současnosti okolo 250 zaměstnanců. Své výrobky nyní firma distribuuje do celého světa a v této výrobní oblasti se stala dominantním světovým lídrem. Když se podíváme na současnou nabídku produktů této společnosti (něco okolo 5 500 produktů), je až k nevíře, že první výrobek byl jednoduše smontovaný na konferenčním stolku zakladatele firmy.
Životní příběh Herberta Schwarze ukazuje několik zajímavých skutečností. Za prvé je to fakt, že pokud člověk dělá svou práci s láskou a odhodláním, je to ta nejsnadnější cesta k úspěchu. Člověk je více motivovaný a zároveň pociťuje větší uspokojení v této důležité oblasti života, která se projevuje i osobním pocitem štěstí. Za druhé ukazuje jeden fenomén dnešní doby– spokojený život, ve kterém má člověk splněné všechny své sny, život, kde už člověk nemusí stoupat výše, protože už je tam, kde chce, na vrcholu svého cíle. Herbert Schwarz a jeho žena Ramona jsou příkladem, že tohoto života lze dosáhnout. V současné době mají již projeté všechny kouty světa, do kterých se toužili podívat a vyfotografovat si je. A ke dvěma nadšeným cestovatelům přibyli před pár lety další dva, jejich synové. Životní sny těchto partnerů se tak dokonale naplnily.
Úspěch Herberta Schwarze tkví také v tom, že veškeré své nové inovativní vybavení sám testuje přímo v terénu. Zjišťuje ale nejen své subjektivní dojmy. Na svých cestách se potkává s mnoha jinými cestovateli na motorkách, se kterými navazuje kontakty a kteří mu vypráví o svých zkušenostech s motorkářským vybavením, o svých dojmech a strastích při cestování na motorce. Vytváří si tedy nejen subjektivní dojem, ale i objektivní názor na své výrobky. Diskuzí s lidmi navíc získává nové nápady, které mu pak pomáhají vytvářet nové inovativní produkty. Inovativní myšlenky a nápady jsou pro chod jakékoliv firmy životně důležité. Tato skutečnost je důvodem, proč je Herbert ve svém podnikání tak úspěšný a proč firma Touratech vyrábí špičkové vybavení, které je oblíbené po celém světě. A toto je asi největším tajemstvím jeho úspěchu – komunikace se stávajícími i potenciálními zákazníky přímo v terénu.
Herbert a jeho žena Ramona tedy stále vytrvale inspirují dobrodružné cestovatele svými fotografiemi a nadšením pro život, a podnikatele tím, že stačí jeden inovativní nápad, který může vydělat miliony. A dokazují, že bez znalosti vlastních zákazníků a jejich potřeb, nemůže být firma na trhu příliš úspěšná.