GoldVish: Krůček před branou nebeskou

0
776

Jaké lepší místo a čas než Baselworld 2008 si můžete vybrat k oznámení milníku v historii firmy, jejíž název je psán ryzím zlatem a vykládán brilianty? GoldVish otevírá v květnu v rodném Švýcarsku vlajkovou prodejnu s adresou v srdci Ženevy. Ta se stane předvojem armády obchodů se zlatou sponou ve znaku, jež budou budovány napříč světem v městech s největším zastoupením milionářů a miliardářů.

Pro ty z vás, kteří nemají nejmenší tušení, o čem je nyní řeč, následuje stručné pojednání o historii tohoto malého impéria. GoldVish založili v roce 2003 Michel Morren a Gregor Snip s vizí zajistit si výhodnou pozici v největší partii luxusní komunikace nového tisíciletí. Svoji jedinečnost postavili v propojení tří esencí – exklusivní šperk, haute couture a nejčerstvější technologie. Požadovaného úspěchu mělo být dosaženo kolekcí luxusních mobilních telefonů Illusion, jejichž design vzešel z pera Emmanuela Gueita. Gueit, který se již dříve proslavil ve světě vrcholné horlogerie a vznešených šperků spoluprácí s Audemars Piguetem a Harry Winstonem, měl být sázkou na jistotu.

To, co následovalo, je příběh vzestupu hodný Fawaze Gruosihode Grisogono. Nováček s dravou povahou, dobrým nápadem a jasným plánem uhranul milionáře s bezednými konty z celého světa. Poptávka po kouscích z kolekce Illusion doslova explodovala, každý chtěl mít svůj GoldVish. Odpovědí zakladatelů byla limitovaná edice mobilních telefonů „Le Million de la Nuit“, které jsou do posledního záhybu obloženy brilianty v takovém množství, že byste se nedopočítali ani za dva dny.

Ale zpátky k Illusion. Kolekce je složena z pěti různých modelů vyrobených z 18k žlutého, růžového nebo bílého zlata a lišících se navzájem pouze v míře své posetosti brilianty. Nejnižší řadou je Centerfold s „pouhým“ 0,15k briliantem Top Wesselton a cenovkou 603 900 Kč, naopak nejvyšší řada Like Heaven skýtá 11,30k v 1639 briliantech a s cedulkou, na níž je částka překračující 3 700 000 Kč, se tiše usmívá nad Vertu, který prostě zaspal.

Dvě ze tří esencí úspěchu GoldVish jsou tedy naplněny, ale jak je na tom technologie? Display se safírovým sklíčkem a rozlišením 176×220 disponuje 262 tisíci barev. MP3, stereo, 2GB interní paměti, kamera. V roce 2003 jistě impozantní, ale pro dnes se raději vraťme k prvním dvěma esencím. Všechny modely Illusion mají zadní kryty s povrchovou úpravou z krokodýlí kůže. Můžete střídat až 12 různých barevných provedení s nápaditými pojmenováními jako „krémově krémová“ či „červenočervená vínová“. Ale dost sarkasmu. GoldVish se nekupuje pro technologii, ale jako překrásný funkční šperk.

A tak zavřete svůj Henk, který necháte řidičem uložit k vašim zavazadlům Louis Vuitton do kufru majestátného Maybachu. Vůz pomalu odjíždí z runwaye, popíjíte sklenku lahodného koňaku Hennesy, za zády necháváte soukromý Embraer a volnou rukou píšete sms z GoldVish vaší krásné manželce, že za třicet minut jste doma v oáze Portabella.

PS: Hádejte podle čeho se „Le Million de la Nuit“ jmenuje tak, jak jmenuje… …ano a v eurech…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here