6,5litrový dvanáctiválec v srdci vozu opět posílil, tentokrát již na 670 koní a společně s dalším zeštíhlením o 100 kg se dostal vůz na poměr výkon – váha k hodnotě 2,3 kg na 1 koníka. Díky tomu je schopno inovované Murciélago vystřelit na rychlost 100 km/h za 3,2 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 342 km/h. Klobouk dolů, společně s technikou prošel evolucí i design a některé prvky byly přepracovány tak, aby na první pohled byla nová specifikace rozeznatelná.
Žiletkově přesný design, skvělá výkonnost, dokonalá ovladatelnost. Lamborghini Murciélago LP 670-4 SuperVeloce je přesně supersportem, který vyhledávají pokročilí sportovní řidiči, je to dravec, který dokáže svou nespoutaností uhranout každého, kdo jen ochutná dotek volantu a hnací sílu motoru. O řezavém zvuku ryzího býka nemluvě. Redesign se netýkal pouze vzhledových prvků, přestože záď i příď vozu doznaly významné změny společně s krytem motoru, cílem bylo také opět o krok posunout aerodynamiku vozu – nyní jsou k dispozici dva aerodynamické sety.
Hubnutí bylo pro Lamborghini Murciélago další cestou ke zvyšování atraktivity. Dieta probíhala virtuálně, kdy doslova všechny díly včetně šasi, převodovky, interiéru prošly revizí a inženýři se snažili každý díl vozu přepracovat nebo zlepšit. Za růst výkonnosti vděčí tento sportovec vylepšenému časování ventilů a přepracovanému systému sání. Všechny změny přinesly nejen zlepšení celkové aerodynamiky, ale také zvýšení aerodynamického přítlaku vozu. Což znamená další plusové body v kategorii ovladatelnosti. S malým aerodynamickým setem je vůz schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 342 km/h, s velkým aerodynamickým setem je maximálka snížena na úkor přítlaku na 337 km/h.
„Nové Murciélago LP 670-4 SuperVeloce je systematickým pokračováním filozofie naší značky. Je ještě extrémnější a opět více nekompromisní než kterýkoliv jiný automobil,“ říká prezident Automobili Lamborghini Stephan Winkelmann a dodává: „Nový top model úspěšné řady Murciélago není jen zářným příkladem skvělé dynamiky řízení, ale také dalším důkazem technologických schopností naší společnosti. Naši zákazníci se mohou opravdu těšit na neuvěřitelně unikátní pocity a zážitky při řízení.“
Zadní křídlo se mi tam ale vůbec nelíbí. Myslím, že bez něho by to vypadalo lépe.
Řekl bych, že v tomto případě to není otázka estetického dojmu, nýbrž maximální funkčnosti. Při rychlostech, jakých tento vůz dosahuje, není dostatečný přítlak na zádi nikdy na škodu.
Asi ano. Ale osobně bych dal raději přednost estetickému dojmu před funkčností a s tím spojenou maximální rychlostí, která (pokud není majitel sebevrah) se dá dosáhnout jedině na testovacím oválu. Když se bez přítlačného krídla obejde LP640…