V dubnu tohoto roku na český trh vstoupila značka Moët Hennessy a přinesla vskutku strhující portfolio skvělých destilátů, uznávaných vín i nejžádanějších šampaňských světa (žebříček naleznete v našem článku) – namátkou stačí vyřknout Moët & Chandon, Dom Pérignon, Veuve Clicquot, Krug nebo třeba Glenmorangie, Hennessy, Belvedere, aby srdce každého labužníka zaplesalo a každého obchodníka uznalo, že na trh vstoupila těžká váha. Dříve byly tyto produkty dostupné prostřednictvím distribučních sítí, nyní se situace mění.
„Narůstající životní úroveň, stále se zvyšující poptávka po kvalitě a úspěch našich značek nám nyní umožnil přímý vstup na český trh, v němž spatřujeme velký potenciál,“ uvádí Scott Watson, generální manažer společnosti Moët Hennessy pro Českou republiku a současně pro celou střední Evropu. Jeho slova vzápětí po třech měsících potvrdil neznámý český kupec, který se jako první v Evropě rozhodl investovat do naprosto výjimečného koňaku v limitované edici Hennessy Beauté du Siècle, v překladu výstižně Krása století. Co za v úvodu zmiňovanou cenu získal?
Ryzí umělecké dílo. Ve skle a v hliníku vyvedená šperkovnice, na které se podílelo více než deset umělců a řemeslníků, v sobě ukrývá hned několik překvapení. Čtyři skleničky z prvotřídního benátského skla z ostrova Murano jen dokreslují absolutní krásu vynikajícího koňaku namíchaného ze stovky nejlepších pálenek Hennessy v pouzdru z dílny uznávané značky Guerlain. Při otevřené šperkovnici je její vnitřní krása umocňována odrazem ve víku, které je dílem umělců specializujících se na chrámové sklo. Truhla obsahuje také tajnou skříňku s albem s portréty nejslavnějších dam Belle Epoque z kolekce Talbot.
Tento skvost je dalším příspěvkem z téměř nekonečně luxusního portfolia koncernu skrývajícího se pod zkratkou LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), koncernem, který je pomyslným králem na poli luxusní módy i vín a destilátů. Skupina LVMH byla založena v roce 1987 sloučením společností Moët Hennessy a legendární Louis Vuitton. Nejstarší značkou v portfoliu LVMH je vinařství Château d’Yquem, založené v roce 1593. Kromě odvětví luxusních alkoholických nápojů a módy pokrývá LVMH také oblast parfémů (Christian Dior, Givenchy, Guerlain, Kenzo), hodinek a šperků (například TAG Heuer, Dior Montres nebo šperky Chaumet) a sítě obchodů. V roce 2001 s LVMH spojila síly společnost De Beers, největší světový producent diamantů.
Samotná značka Hennesy je tradicí prodchnutým symbolem, její kořeny sahají až do osmnáctého století. Jméno i duši dal značce irský žoldnéř francouzského krále Richard Hennessy, který obdržel za své služby v roce 1765 pozemek ve městě Cognac ve Francii, kde se usadil a začal obchodovat s lihovinami. Jeho syn James se pustil do výroby brandy a přejmenoval původně obchodní společnost svého otce na Jas Hennessy and Co. Stejné jméno nese tato firma dodnes, v jejím vedení je v současnosti osmá generace rodiny Hennessy.