V roce 2000 měl Aston Martin budoucnost více než zastřenou. Modely DB7, které byly záchvěvem naděje v polovině devadesátých let rychle zastarávaly a i přes povedený design neměly šanci zvrátit pomalu blížící se krach značky. Na přelomu tisíciletí ovšem vzal do ruky pero mistr designu Ian Callum a začal hledat novou cestu pro symbol britského vozového parku. U Astonů bylo ticho po hladině a do tisku neunikla jediná zpráva o novém modelu s křídly ve znaku. Srpen 2001 se tak zapsal do historie starého kontinentu, když do otevřeného souboje Ferrari, Lamborghini a Porsche přišlo černé eso Aston Martin V12 Vanquish. Nebyl nikdo, kdo by nad jeho fotkami nestál v úžasu s otevřenými ústy a nebyl nikdo, kdo by si nepřeskládal první příčky supersportů.
O dva roky později se v nové továrně v Gaydonu zrodilo pod rukama zručných řemeslníků první luxusní kupé DB9. Objednávky v prvním měsíci zaměstnaly výrobní linky Astonů na několik let dopředu a sláva značky začala opět stoupat k nebesům. Slova Power, beauty, soul definovala filosofii každého jednoho ručně vyrobeného kusu a vše ostatní už je historie.
Jak jsme již poznamenali, DB9 se v letošním roce dočká nejedné kosmetické úpravy. Vkročit na tuto svatou půdu si ovšem předseda Aston Martin, Dr. Ulrich Bez, velmi dobře propočítal. Zvýšení výkonu motoru V12 s objemem 6.0 litru z 450 na 470 koní se odrazilo ve zvýšení zrychlení z 0 na 100km/h o 0,3 vteřiny. Netknuta nezůstala ani maximálka a posunula se na 306km/h. Majitelé původní DB9 měli na výběr mezi manuální a automatickou převodovkou Touchtronic, která ale ukrajovala z akceleračních parametrů. Druhá generace této převodovky se ovšem inženýrům z Gaydonu povedla tak bravurně, že dosahuje stejných výsledků jako při jízdě s manuálem, a to vše se snížením spotřeby o 8,8% proti generaci z roku 2003.
Opusťme nyní technické vychytávky a projděme některé změny v designu exteriéru a interiéru. Lahůdkový hliníkový gril v masce má stejný profil jako v původní DB9, ale počet žeber byl snížen ze sedmi na pět. Vůz tak působí na první dojem čistěji a odvážněji. Zpětná zrcátka dostala zbrusu nový tvar, jsou modernější, štíhlejší, umělečtější a vlastně zcela převzata z fenomenální DBS Jamese Bonda. Dříve příplatková stříbrná devatenáctipalcová litá kola jsou u nové DB9 ve standardu.
V interiéru nezůstal téměř kámen na kameni. Kompletně přepracovaná středová konzole je ze směsi zinku s iridiem a rozložení jednotlivých ovladačů se opět po vzoru DBS stalo přehlednějším a přátelštějším. Pozitivní změny se dotknuly i startovacího tlačítka, které je nyní zásuvným modulem pro klíč ze safírového skla. Do nové DB9 také Aston Martin po vzoru Jaguaru XF nainstaloval propracované LED luminiscenční osvětlení. Nová Harddisková satelitní navigace s kapacitou 30GB spočítá 3400km dlouhou trať ze Skandinávie do Itálie za méně než tři vteřiny. Praktické designové prvky jako držák luxusního pera na středové konzole už jen dokreslují vrcholnou posedlost dokonalostí, kterou je Aston Martin odnepaměti zmítán. Prvotřídní poslech zajišťuje 700W Premium audio sestava Dolby Pro Logic II.
Díky silné koruně je nový Aston Martin DB9 k dostání v přepočtu za 3 464 000 Kč v případě kupé a 3 737 000 Kč za verzi Volante, neboli kupé-kabriolet. Za nejkrásnější kupé světa, jehož charismatický chrapot rozbuší srdce každého kolemjdoucího, je to cena vynikající.
Nejlepší auto na světě!!!!!