Brutality jako tato přece nevznikají jen tak nějakou náhodou, musí vznikat při nějaké příležitosti. A tak tomu bylo i u případu s názvem Zagato. Není veřejným tajemstvím, že Aston Martin a italská karosárna Zagato jsou mnohaletými parťáky. Jejich první počin se jmenoval DB4 GT a světlo světa spatřil roku 1960. Od té doby občas utužují spolupráci nějakou tou speciální edicí. Co se z toho však vyklubalo na 50. výročí spolupráce, to naplno zkousnou pouze ty nejsilnější žaludky opravdových fajnšmekrů.
Agresivní design atakuje u inkriminovaného Zagata V12 hranici únosnosti – jde o nečekaný skok jako blázen! Přidáme-li brutálně křiklavou červenou, v jejímž „kabátku” se s ním nejčastěji střetneme, člověk nemá daleko k složitě znějící frázi, na níž musí mít každý obrovsky pestrou slovní zásobu: „WOW!“ Prostá fráze němého úžasu. Prsty v tom má opět Chris Porritta, jehož jméno figurovalo i u nesmírně úspěšné a oblíbené edice One-77.
K více než hbitému protáčení kol ochotně slouží šestilitr s 526 koňskými silami a točivém momentu 570 Nm. Dáváte-li dobrý pozor na číslice a jste znalci Astonů, evokují ve vás vzpomínky typu: „Tohle jsem už někde viděl…“ A nemýlíte se, bylo to u modelu V12 Vantage. Tuto sílu však u nového Astona navíc podporují masivní výstupy pro horký vzduch za předními koly a hlavně speciálně upravená, nová záď. Závodní verzi oproti standardní navíc dominuje robustní přítlačné křídlo, aby se tento dravec neměl choutky vznést.
Dost popisu něčeho, na co chabá slova nestačí. Zagato je holt hlučný soptící vulkán, nechávajíc všechny napnuté přihlížející stát v němém úžasu. A je také proč – dominuje nejen vzhledem a vlastnostmi Astonů, ale také hlučným dusotem koní, který je přímo sluchberoucí!