Svému podnikatelskému duchu přišel Adam Slutsky na stopu už během studia na Cornell University, když si začal přivydělávat prodejem triček. A krátce po nástupu na Kolumbijskou obchodní školu si uvědomil, že se nebude hnát směrem k Wall Street, stejně jako jeho spolužáci, ale že byl zrozen pouze pro podnikání.
Po pár měsících od ukončení školy získal Slutsky jedinečnou šanci odprezentovat svoje podnikatelské plány několika investorům. Mezi brilantními návrhy byl i telefonní systém Moviefone. Informační servis zahájil svůj provoz nejdříve v New Yorku a Los Angeles a spočíval v interaktivním poskytování informací o filmech, které právě běžely v kinech. Netrvalo dlouho a z lokálního projektu se stala celostátní záležitost.
Jako hlavní zdroj příjmů tenkrát sloužila patnáctivteřinová reklama na začátku každého volání. Krátká chvilka se ukázala být optimální, aby nepůsobila moc rušivě a neodradila proto volající od dalšího zavolání. Záměr byl výhodný pro obě strany: ukázalo se, že filmy zmiňované v těchto reklamách prokazovaly o 20% vyšší návštěvnost než ostatní.
Ve stejné době ovládl svět rozvíjející se internet a Adam Slutsky se rozhodl využít tohoto všehoschopného fenoménu. Moviefone spustil své webové stránky v roce 1994 a to mu vehnalo nový vítr do plachet. Čistě informační servis spojil s online prodejem vstupenek a prodal tak úplně první vstupenku přes internet. „Moviefone už měl slušnou historii, když se vrhnul na web koncem roku 1994. První online vstupenku na film v Los Angeles jsme prodali v roce 1995.“
V průběhu několika let začal známý internetový boom, říká Slutsky: „Společnosti začaly platit nepředstavitelné sumy za internetové projekty, které ani neměly životaschopný model. To, co nabízel Moviefone, bylo unikátní a v tomto čase opravdu cenné – online business, jenž nejen že dává smysl, ale hlavně vydělává peníze.“
Nikoho proto nepřekvapilo, že se kolem Moviefone strhla bitva, která přinesla vítěze v podobě společnosti AOL. Adam Slutsky pro společnost dokonce nějaký čas pracoval, ale ve spárech takového giganta se necítil příliš dobře. Po krátkém volnu se mohl v plné síle vrhnout do dalšího budování firmy od nuly. I když s penězi, jež utržil za prodej Moviefone, si mohl dovolit být trochu vybíravý…
A založil společnost Mimeo. „Mimeo nabízelo velkou příležitost a finanční nabídku: online tiskárna s rozvážkovou službou!“ Podle podnikatele je extrémně nepohodlné nechat si své dokumenty tisknout v lokálním copycentru, zvlášť když digitální éra umožňuje něco navíc. Z pohodlí vašeho domova si prostřednictvím projektu Mimeo můžete jednoduše udělat objednávku, a pak už jen čekat, až vám ji kurýrní firma doručí, ať už jste kdekoliv. Lidé mají rádi takový komfort – ukazuje to roční zisk společnosti v hodnotě 100 milionů dolarů.
Nechejme se překvapit, co si na nás Adam Slutsky vymyslí příště. Jedno je však jisté, bude to rozhodně něco neotřelého, protože tento muž by se nikdy nesnížil k tomu, aby prostě kopíroval cizí nápady. A proč by to taky dělal, když má dostatečně inovativních plánů plnou hlavu…
neviem čo tu dávate také hlúposti ohladom zisku spolocnosti. v roku 2008 malo mimeo.com obrat 61,7 miliona dolarov obratu, nie zisku ! takze udaj 100 milionov zisku je irelevantny
Zajímalo mně, kde hledáte (nebo jste už našli) nápady na podnikání? Objevil jsem nedávno jednu stránku, kde lidi píšou co by si přáli mít na trhu: http://www.ideaswatch.com/. Znáte třeba něco podobného kde se inspirovat?