Na jaře roku 2005 se rozhodl režisér a sběratel sportovních vozů, James Glickenhaus, že si splní svůj sen. Už delší dobu byl vlastníkem skvostného Ferrari P3/4 a trochu se zasnil, že by si tento kousek šedesátých let minulého století zasloužil nástupce. A když nástupce, tak opravdového, který vzdá hold nejen své inspiraci, ale všem vozům tehdejší doby. Dá rozum, že pokud člověk touží po něčem takto odpovídajícím, musí mít také někoho, kdo bude schopen takové dílo vytvořit. Tím někým se stal nejpovolanější z nejpovolanějších, samotný tvůrce ohromné řady vozů Ferrari i dalších supersportů, Pininfarina.
Pininfarina byl myšlenkou nadšen a vzápětí sestavil kompletní tým, který za dozoru majitele snu i samotného návrháře začal okamžitě pracovat na prvních návrzích. Původní myšlenkou, se kterou si Glickenhaus v hlavě pohrával, byl supersport s designem v retro stylu, ale Pininfarina navrhl povolit uzdu fantazii… Hlavních prací se ujal tvůrce Maserati GranTurismo i Ferrari 599 GTB Fiorano, uznávaný Jason Castriota, který si vzal na paškál Ferrari Enzo a podrobil ho důkladnému zkoumání v aerodynamickém tunelu. Návrhy braly dech, nové díly se rodily a postupně nahrazovaly karoserii Enza, technici, designéři i další zaměstnanci firmy neúnavně pracovali pro realizaci snu, nyní již společného snu, společného úsilí.
Po hodinách a hodinách strávených u návrhářských počítačových programů, v aerodynamickém tunelu, dílně i na speciálním přístroji pro tvorbu interiéru vznikal v první polovině roku 2006 funkční a pojízdný koncept Ferrari P4/5. V červenci byly odhaleny první snímky a na podzim téhož roku, tedy přesně po roce práce, byl slavnostně nový vůz představen veřejnosti. Tehdy veřejnost oněměla. Naprosto dokonale uhlazený design s lehce svalnatým tělem karoserie fascinoval svět, bylo více než zřejmé, že vzhledu a aerodynamice bylo podřízeno naprosto vše a technici si vyhráli s každým detailem vozu. Koeficient odporu vzduchu Cx se dostal na skvělou hodnotu 0.34 i při zvýšení přítlaku, což znamenalo další výrazný přínos už tak unikátním jízdním vlastnostem. Srdce vozu zůstalo zachováno a pod inovovanou kapotou hřmí tradiční vidlicový dvanáctiválec o síle 660 koní.
A další šlechtění šperku také stojí za pozornost, naprosto působivým nápadem je prosklená část vozu, která se jako svůdná Italka propíná od čelního skla plynule až k zádi vozu, kde přechází v kryt motoru. Hned za krytem motoru vystrkují růžky ďábelské bíle vyvedené výfuky produkující děsivě krásný zvuk, které při zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,55 sekundy chrlí pekelnické hromy i blesky. Vůz také šlechtí další prvky, krom dokonalého vzhledu, například unikátní bi-xenonové světlomety kombinované s LED prvky nebo dvacetipalcová originální kola z lehkých slitin. Původně na voze měla být speciální kola s úzkoprofilovými pneumatikami technologie PAX Run Flat, které využívá i Bugatti Veyron, ale muselo se od nich z váhových důvodů upustit.
Když šťastný majitel James Glickenhaus otevře křídlovitě řešené dveře a usedá do kokpitu, obklopuje ho komfortně uspořádaný interiér jak se sportovními prvky, tak i s patřičnou technologií. Atmosféra přišlápnout plyn až na podlahu musí být skličující, dokonale padnoucí sportovní volant za sebou skrývá páčky řazení a kruhové výdechy klimatizace dodávají interiéru svižný dojem. Mozkem vozu, nebo spíše podvěskem mozkovým, je ve středovém panelu zabudovaný Tablet PC, který slouží nejen jako GPS navigace a MP3 přehrávač, ale dokáže zobrazit 3D modely jednotlivých dílů i samotného vozu a samozřejmě také umožňuje patřičná data komunikovat přes internet. K úplnosti o neuvěřitelné preciznosti práce je vhodné dodat zdánlivou drobnost o dveřích kokpitu, které jsou tak dokonale navrženy, že ani při rychlosti 270 km/h nevzniká žádná hlučnost způsobená prouděním vzduchu.
Ale 270 km/h není strop tohoto vozu, nelekejte se, Ferrari P4/5 vyvine maximální rychlost 362 km/h! Ze splnění svého snu je James Glickenhaus patřičně nadšen a přestavby vozů na zakázku ve spolupráci s Pininfarinou vřele doporučuje: „Byl to naprosto vzrušující projekt, sledovat jednotlivé fáze růstu toho, co bylo před nedávnem mým pouhým abstraktním snem. Neměl jsem zájem pouze o auto k předvádění, ale o opravdové požitky z jízdy. A s tím mi vyšli všichni od Pininfariny vstříc. Rozhodně bych každému automobilovému nadšenci doporučil takovéto uskutečnění snu, a právě Pininfarina tímto ukázal, že dokáže uspokojit i nejnáročnějšího zákazníka.“ A na kolik jej splnění snu přišlo? Finančně vyjádřeno na 3 miliony dolarů, v našich měřítcích na 62 miliónů korun, jenže nikdo nemůže popřít, že by zážitky a výsledek v podobě P4/5 za tuto cenu nestály!