Lamborghini Sesto Elemento: Skutečný šestý smysl

0
1578

Lamborghini svým okouzlujícím modelem předpovídá, jak by měla znít hudba budoucnosti v kategorii oblíbených supersportů. Jeho agresivní ostré tvary jsou jedinečné, zaujmou a prozrazují vše. Sesto Elemento zde ale nehraje roli intuice, jak by se mohlo zdát. Jeho význam je mnohem jednoduší a jen a jen technický. Šestý element neboli prvek se skrývá pod tímto tajemným názvem. Rozluštěním hádanky je obyčejný uhlík.

Uhlíková vlákna, to je důvod, díky kterému může Lamborghini vážit neskutečných pouho pouhých 999 kilogramů. Italové ze Sant´Agaty se pokusili o nemožné. Při výrobě omezili použití kovů na nutné minimum. Minimum je zde velmi trefné označení, protože kovový je skutečně jen motor. Na všechny další části byly použity jiné alternativní materiály. Vládne tu samozřejmě uhlík, ale například výfuk se může pyšnit keramickým materiálem PyroSic a hnací hřídel je z karbonu.

Možná to pro někoho bude zklamání, ale motor, který najdete pod kapotou, není žádným zázrakem z budoucnosti. Pro tento model byl totiž použit stejný motor, jako má  Gallardo. Desetiválec s výkonem 570 koní v kombinaci ultra nízké hmotnosti vás vynese z 0 na 100 km/hodinu za neuvěřitelné 2,5 sekundy. Lamborghini zřejmě plánuje bojovat s Bugatti Veyron.

Maximální rychlost ale není žádná novinka. Sesto Elemento totiž dosahuje úplně stejné maximálky 325 km/hodinu jako jeho mateřská krev Gallardo. Přesto se dá pojmenovat jako nejrychlejší a nejúspornější Lamborghini, co kdy vzniklo.

Lamborghini se skutečně při výrobě tohoto modelu přiblížila budoucnosti a to nejen agresivním designem automobilu. Bylo totiž využito dokonce nových patentovaných technologií. Jedná se o výrobu karbonových částí za třetinové náklady. Nedalo by se říci, že Lamborghini nemá pro vývoj podmínky. Vývojáři pracují v supermoderních laboratořích a spolupracují s kapacitami, jako je Boeing, který vyvinul model 787, který je celý z karbonu.

Zdá se, že Italové ze Sant´Agaty chytli karbonovou horečku. Pro všechny další modely plánují použít karbon jako základní materiál. Jak už to u výjimečných superaut ale bývá, Sesto Elemento jako takové se do výroby bohužel nedostane. Jistě je to ale krok vpřed ve vývoji dalších supersportů.

Můžeme se tedy těšit na revoluci mezi supersporty? Dá se bohužel jen předvídat, zda i ostatní automobilky, jako například skeptické Ferrari, vsadí na nové technologie, nebo zůstanou při zdi se svou osvědčenou tradicí.

Pokud vám chybí šestý element, vřele doporučujeme se alespoň jednou na živo setkat s novinkou od Lamborghini.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here