Fascinace: Jasná budoucnost Porsche 918 Spyder

0
1606

Porsche 918 Spyder není klasický sporťák, jak je známe. Jedná se totiž o reakci na současný hybridní boom. Ani značka jako Porsche tedy po dlouhém odmítání neodolala tomuto trendu a vyvinula automobil v kombinaci s hybridní technologií. V žilách mu ale samozřejmě bude proudit čistá německá krev. Jeho vývoj bude probíhat ve Weissachu a výroba potom v Zuffenhausenu.

Před měsícem zazněl příznivý ortel a tento koncept od Porsche jde do sériové výroby. Dozorčí radu nepřesvědčilo nic jiného než obrovský zájem veřejnosti a potenciálních zákazníků. Již při ženevské prezentaci přišlo na stůl Porsche přes 500 žádostí o koupi. Naštěstí nebyla jiná možnost než začít vyrábět. Nemyslete si ale, že hybridní Porsche bude pouze vozítko do městského provozu, jak je tomu u mnoha jiných hybridních pohonů.

Hlavním smyslem automobilu, jak už se u hybridů předpokládá, je jeho ekologičnost a ekonomičnost. Emise CO2 tohoto Spyderu dosahují pouze do výše 70 g/km, s tímto číslem se také pojí spotřeba Porsche, která je v kombinované formě pouho pouhé 3 litry/100 km. Tyto hodnoty mají na svědomí dva pomocné elektromotory. Každý je umístěn na jedné z náprav a dohromady dosáhnou na výkon 160 kW (218 koní).

Pokud budete chtít být s Porsche striktně hybridní, v režimu E-Drive si můžete užívat, než se vám vybije baterka. Baterie v elektromotoru vám dovolí ujet až 25 kilometrů bez jakýchkoliv emisí a můžete ho nabíjet přímo ze zásuvky. Zvládnete sice jen drobné popojíždění, je zde ale také mnoho pozitiv. Můžete vybírat i z dalších jízdních módů. Sportovní výkony získáte s módem Sport Hybrid a extrémně ostrou jízdu zažijete s módem Race Hybrid, kde můžete využít podobného systému jako má Formule 1 pod jménem Kers, který se hodí především při předjíždění.

Elektromotory jsou samozřejmě podstatná, ale jen doplňková záležitost, kterou Posrche 918 Spyder může nabídnout. To bychom ani jinak nemohli mluvit o Porsche.

Hlavní tažnou silou je tu vidlicový osmiválec, který v sobě skrývá výkon 373 kW (500 koní) spolu s dvouspojkovou převodovkou PDK. Tyto aspekty v kombinaci s hmotností 1490 kg umožňují dosáhnout rychlosti až 320 km/hod. Z 0 na 100 km/hod se dostane za 3,2 sekundy. Spyder prošel testem i na známém okruhu Nürburgring. Nordschleife zvládnul rychleji než Carrera GT, a to pod hranici 7,5 minuty.

Tato kombinace protikladů pod jménem Porsche 918 Spyder ale není žádným solitérem. Další, kdo se dočkal hybridní technologie pod kapotou je Porsche 911 GT3 R.

A jaká je cena tohoto vysoce ekologického, ale za to rychlého automobilu? Cena kombinace Hybridu a extrémní rychlosti se může vyšplhat až na půl milionu eur.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here