Ferrari 599XX 2009: Vyrvěte asfalt závodních okruhů!

0
1686
Ano, o vozy Ferrari je tak vysoký zájem, že si automobilka může dovolit vybírat své zákazníky. Někdy je to až neuvěřitelné a skličující, ale výjimečné modely Ferrari nejsou jen tak pro někoho. Váš úspěch totiž musí být permanentní, ne výhra v loterii, za to si takový model přece nezasloužíte.
Nadupaný okruhový speciál 599XX je kombinací 599 GTB Fiorano s technologiemi převzatými z formule 1 a doplněný o detailní práci v aerodynamickém tunelu a maximalizaci výkonu. Přepracováním spalovacích komor motoru a sacího i výfukového potrubí se podařilo vyladit motor na nové nejvyšší hodnoty výkonnosti, spolu se snížením tření je tak přenášeno na vozovku rovných 700 koní při 9000 otáčkách. Nezapomnělo se samozřejmě ani na váhu, dietní redukce hmotnosti byla dosažena jak v motoru, tak i na celkové konstrukci vozu a to včetně využití pokročilých materiálů. Převodovka také zrychlila a nyní je schopna přeřadit za 60 milisekund.
Aerodynamika vozu je při jízdě po závodních okruzích klíčová, ovladatelnost vozu ve vysokých rychlostech patřila tedy mezi další priority vývoje. Při 200 km/h tak vůz vyvine přítlak úctyhodných 280 kilogramů, při překročení 300 km/h dokonce 630 kilogramů! Společně s využitím pokročilých technologií pro podporu ovládání vozu se tak 599XX stává opravdovým nástrojem pro všechny fanoušky i profesionály, kteří milují pach spálených pneumatik a řev vykultivovaného dvanáctiválce. Navíc speciální systém ActiflowT mění úroveň přítlaku, takže v zatáčkách se dočkáte podpory a při akceleraci na rovném úseku vás systém podpoří snížením aerodynamického odporu.
Další implementací z formule 1 jsou karbonokeramické kotouče s karbonovými destičkami, které mají zmenšené pístky při zachování stejné účinnosti. Největší inovací ze seriálu F1 je však systém chlazení brzd, který využívá tzv. koblihové konstrukce, kdy brzdy jsou opláštěné pro zajištění lepší cirkulace vzduchu.
Další technologie se starají i například o telemetrické sledování mechanického opotřebení jednotlivých dílů vozu a prostřednictvím palubního systému informuje pilota o jejich kondici. Pokud zákulisní informace nelžou, ve voze se zákazníci dočkají i dalšího systému formule 1 – a to tzv. KERS, tedy systému rekuperace brzdné energie…
Tahle šílená hračka pro opravdové hračičky čeká na své nové majitele, na piloty, kteří vůz nešetří a kteří stejně jako v osobním i profesním životě dělají vše naplno! Na vlastní oči budete mít možnost jej spatřit v letech 2010 až 2011, těšte se, rudý ďábel přichází!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here