5 maličkostí, díky kterým budete působit sebevědoměji

0
3033

Představte si situaci, že sedíte v restauraci a máte zde obchodní schůzku. Do restaurace přijde člověk, který má sice pěkné oblečení a je upravený, ale divně se hrbí a pohledem míří dolů. Přijde k vám, potřese vám rukou a sotva vám ji stiskne jako by se vás bál. V té chvíli vám začne představovat jeho produkt. Vyhýbá se pohledu do očí, všechno si mumlá částečně pro sebe. Jaký z toho asi budete mít dojem? Toto je přirozené chování člověka, kterému chybí sebevědomí. A myslím, že nechcete, aby z vás měl takový pocit váš potencionální klient? Pojďme si tedy ukázat, jak působit sebevědoměji. 

sebevědomí

Zkušení jedinci dokážou rozpoznat rozdíl mezi úrovněmi sebevědomí na první pohled. V zásadě už jde pouze o držení těla nebo směr vašeho pohledu. To je vždy základ, protože od prvního dojmu se bude odvíjet celý zbytek schůzky.

  1. Uvědomte si své silné stránky

Při budování sebevědomí je velice důležité si uvědomit své silné stránky, pracovat na nich a tak rozvíjet svou osobnost. Díky tomu se dokážete posunout někam dále a to platí jak po pracovní stránce, tak i v osobním životě.

  1. Koukejte před sebe a choďte narovnaní

Tím samozřejmě nemyslím, abyste chodili podle pravítka. V základu stačí pouze mít hlavu vztyčenou a vaše tělo by se mělo přizpůsobit. Vyzařující cílevědomost je první známka pro klienta, že víte, co děláte, a může vám věřit. Musíte vypadat jako byste měli namířeno na nějaké osudové setkání.

  1. Když podáváte ruku, důrazně ji stiskněte

Pozor ovšem na přílišné drcení. Většinou stačí krátce stisknout a zatřást, abyste dosáhli kýženého efektu. Pokud budete podávat ruku jak leklá ryba, tak vyvoláte pocit nedůvěry ve vaše schopnosti.

  1. Pokud s někým mluvíte, dívejte se mu do očí

Jsou jen dva typy lidí, kteří uhýbají pohledu do očí. Stydlíni a lháři. Pokud se stydíte, snažte se uklidnit a nezapomínejte, že je to také jen člověk. Mohl by totiž o vás získat dojem, že mu lžete a to je ta poslední věc, kterou byste si přáli.

  1. Mluvte důrazně a srozumitelně

Slovní projev je základ jakékoli schůzky. Objasníte svůj výrobek nebo služby, pobavíte se o společné spolupráci, a jak by mohla fungovat, nastíníte své plány investorovi. Mluvte běžnou hlasitostí, buďte při své promluvě energičtí a artikulujte. Druhý člověk nemá zapotřebí luštit vaše mumlání si pod fousy.

  1. Důvěřujte ve svůj produkt a v to, co říkáte

Nic z předchozích rad vám tolik nezaručí sebevědomí a sebejistotu, když nebudete o záležitosti, kterou probíráte s klientem, plně přesvědčeni.

Stačí, když budete dodržovat tyto základní kroky a půlka úspěchu je při vás. Takovýto přístup využijete nejen ve svém podnikání, ale i ve všech ohledech svého života. Lidé, kteří oplývají sebevědomím, přitahují ostatní lidi jako magnet. Jakmile jej totiž získáte, budete vyzařovat něčím zvláštním a neobvyklým.  Dejte si ovšem pozor, abyste nevystupovali příliš sebestředně. Vyslechněte druhé a nechte si přispět i jejich postojem. Tak získáte skutečnou důvěru lidí.

© Jan Drápal

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here