Nové BMW X6: Testujeme extroverta a atleta v jednom!

Začátkem února se naší redakci dostalo do rukou zbrusu nové BMW X6 ve verzi 40d xDrive. Toto sportovní coupé se vzhledem SUV nebo také extrovertní atlet, jak jej nazývá sama automobilka, není na trhu žádnou novinkou. Její první generace byla představena v již v roce 2007 a za tu dobu si tento model coby průkopník kategorie Sports Activity Coupé, získal spousty příznivců. My se mu dnes podíváme na zoubek pěkně zblízka očima gentlemana i manažera. Pojďme na to. Nebo se rovnou mrkněte na video, které jsme pro vás vytvořili.

nové BMW X6

Vzhled nové BMW X6

Bílá barva s označením Alpine White vozu náramně sluší. Na první pohled je patrný drsný vzhled vozu, kterému dominují typické velké ledviny, bez kterých si BMW již neumíme ani představit, a zamračená světla. Námi testovaný kousek je navíc vybavený M paketem, který má podtrhnout sportovní vzhled tohoto více jak dvě tuny vážícího drobečka. M paket zahrnuje odlišné nárazníky, které mají agresivnější tvar a výraznější boční prahy, na které si musíte dávat pozor, jelikož vám vystupování z vozidla rozhodně neulehčí a můžete se o ně velice snadno umazat, což je rozhodně špatná zpráva pro gentlemany v oblecích, chce to však jen trochu tréninku nebo dlouhé nohy. Záď zdobí dvě chromované koncovky výfuků, které jsou zakomponované v nárazníku. Pěkný kontrast s bílou barvou tvoří zatmavená boční okna. BMW bylo obuto na devatenáctipalcových litých kolech s pneumatikami o rozměru 255/50/19, které poskytovaly maximální dostupný komfort při jízdě, což je absolutně vyhovující pro manažery na dlouhých cestách.

nové BMW X6

Interiér

Na to jak je nové BMW X6 velké zvenku, tak je poměrně malé uvnitř. Od takto nasteroidovaného a obrovského auta jsme čekali i nekonečně mnoho místa uvnitř, bohužel nedočkali jsme se, není to ovšem na škodu, zdání totiž klame! Interiér je prostorný tak akorát, jak potřebujete. Po nástupu je ihned cítit prémiovost tohoto vozu. Dostatek místa pro všechny a perfektní zpracování kůže a ostatních použitých materiálů. Nabízí sportovní sedadla, která jsou v kombinaci kůže s alcantarou a jsou elektricky nastavitelná, u řidiče navíc s pamětí. Samozřejmostí je jejich vyhřívání. Velice diskutované téma u nové BMW X6 je dostatek místa nad hlavami v zadních řadách! Zaměřili jsme se na tento fakt a posadili dozadu postupně tři pořádné chlapy o vrůstu 192-195cm a výsledek? Dva ze tří spokojenost, při úplném opření hlavy se pouze jemně dotýkali stropu, ale nijak zvlášť si hlavu nevykroutili. Pohodlně by prý možná zvládli i cestu na delší trasy. A co ten třetí? Problém nebyl u stropu, ale v níže položených sedačkách, tudíž se mu nelíbilo, že má kolena příliš vysoko. Prostor na zadních sedadlech je tedy pro člověka normálního vzrůstu naprosto vyhovující a dostačující. Dlouhány by po výrazně delší cestě mohlo jemně bolet za krkem, ale jinak nové BMW X6 splňuje očekávání prostorného SUV. Sedačky jsou pak děleny a lze si uprostřed vytvořit loketní opěrku s držáky na pití. Co by to však bylo za chlapa, aby seděl vzadu a nechtěl svůj vůz kočírovat sám?

nové BMW X6

 

Zezadu se tedy opět přesuneme dopředu k řidiči. Na první pohled Vás zaujme kožený, sportovně laděný tří-ramenný volant, který perfektně padne do ruky. Samozřejmě je v něm obsažena řada multifunkčních tlačítek k ovládání tempomatu, rádia, telefonních hovorů atd. Nachází se na něm také řadící pádla a celý je elektricky nastavitelný. Při vypnutí motoru se zatáhne do původní pozice tak, aby vám usnadnil vystupování z vozu.

nové BMW X6

Velice elegantně působí dekorativní prvky na palubní desce v podobě hliníkového obložení Aluminium Hexagon a lesklého černého plastu. Čalounění stropu v barvě antracitu dodává autu úžasnou atmosféru. Světelný paket dekorativní prvky ještě více umocňuje. Zahrnuje totiž množství LED pruhů a světel v interiéru, které umožňují nastavení různých barevných kombinací. Máte tedy možnost si osvětlení vyladit přesně dle svého gusta. Při jízdě v noci pak interiér působí opravdu příjemně a přitažlivě, o to méně se vám pak chce vůz opustit.

nové BMW X6

Asi největší změnou oproti starším modelům prošel širokoúhlý displej, který již není zabudovaný v přístrojové desce, ale jakoby z ní vyčnívá. Je přehledný a poskytuje kvalitní zobrazení i za ostrého světla.

nové BMW X6

Jak nové BMW X6 zvládá funkci rodinného vozu?

Zavazadlový prostor nabízející objem 580 litrů na nás působil daleko menším dojmem, který ale vzápětí vylepšilo dvojité dno, které je šikovné pro uložení menších cestovních kufrů, tašek či bedýnek, zároveň je členité, takže vám věci nebudou lítat sem a tam při ostřejší jízdě. Po zarovnání kufru osmi většími cestovními taškami jsme usoudili, že je dostatečně velký. Velké mínus má u nás kufr za svoji výšku a hloubku, těžké tašky musíte zvedat opravdu vysoko, aby jste překonali hranu kufru a hloubka respektive výstupek karoserie je tak velký, že pokud budete chtít sáhnout na konec kufru stoprocentně se umažete od karoserie. Páté dveře jsou elektricky ovladatelné z klíčku od auta a nově také přímo z místa řidiče.

nové BMW X6

Jízdní vlastnosti a parametry

Pod kapotou námi testované nové BMW X6 40d se nachází šestiválcový motor o zdvihovém objemu 2993 cm3, který dává výkon úctyhodných 230 kw a 313 koní. Z nuly na sto tak zrychlí za 5,8 sekund. Při tom všem výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,3 litru. Které jsme my bohužel nedosáhli, během velice dynamické jízdy dosahovala spotřeba k 11 l/100km. Osobně si však myslím, že při normální jízdě lze jezdit dlouhodobě do 9 l/100km. Motor disponuje dvěma turbodmychadly a posádce vozu je tak dopřán plynulý zátah dostupný již od nízkých otáček.

nové BMW X6

Převodovka je automatická osmistupňová, s možností řazení pádly pod volantem. Řazení probíhá úplně plynule a při klidné jízdě je někdy změna rychlostního stupně poznat pouze na otáčkoměru. Na výběr je několik jízdních režimů, samozřejmě jsme vyzkoušeli všechny, ale nejvíce používaným režimem u nové BMW X6 bude výchozí režim Comfort, při kterém vůz poměrně svižně reaguje na plynový pedál a výsledkem je klidná a plynulá jízda, což jistě ocení klidný pravý gentleman. Oproti tomu zběsilému manažerovi, spěchajícímu na obchodní jednání, se bude určitě líbit režim Sport, který je o poznání ostřejší. Vůz ihned zcitliví a po sešlápnutí plynového pedálu na podlahu se začíná odehrávat to pravé. Nastává pěkné zatlačení do sedaček, otáčky zběsile letí nahoru a zátah neuvadá ani v horním pásmu otáček, kde se motor ozývá svým krásně dravým zvukem. Při každém přeřazení je cítit neutuchající síla vozu, který se jako střela řítí kupředu. Během chvilky se tak vždy ocitnete daleko za povoleným rychlostním limitem. Přesný opak nám pak nabídne režim Eco Pro, který připojí do práce pouze zadní náhon kol. V případě puštění pedálu plynu i brzdy se odpojí veškeré části hnacího ústrojí a auto jede pouze na setrvačnost, při sešlápnutí jakéhokoliv pedálu se pak motor opět připojí.

Video: Námi testované nové BMW X6

Velice nás překvapily jízdní vlastnosti vozu. Projíždíme klikatými okreskami a je ihned jasné, že se tento kolos zatáček ani jízdy rozhodně nebojí. Na silnici se mu líbí, je dravý a nebojí se porvat se vším, co mu přijde do cesty. Hodně se angažuje i tvrdší naladění podvozku, který zatáčky zvládá s naprostým přehledem. Jsme velice mile překvapeni. Nápomocný je tomu také adaptivní M podvozek, který je součástí M paketu. Je schopný se přizpůsobit a poskytnout opravdový komfort jízdy téměř za každé situace. O něco horší je situace na vozovce bohatě ozdobené řadou výtluk a nerovností, s čímž ale bojuje většina aut. S obojím se však vůz pere svědomitě a navíc se vůbec nezalekne ani lehčího terénu. Vždy za vámi stojí také inteligentní pohon všech kol xDrive.

Při couvání je vám nápomocná parkovací kamera, která v kombinaci s parkovacími senzory dopřává skutečný komfort při parkování i takto velkého mazlíčka. Zeleně se zobrazuje dráha podle aktuálního natočení kol a červeně dráha při plném rejdu. Vše je přehledně zobrazeno na centrálním displeji. Stejně dobře je zobrazená navigace, jejíž ovládání usnadňuje touchpad, integrovaný do hlavy otočeného a posuvného ovladače, umožňující psát písmena a číslice.

nové BMW X6

Systém umožňuje také kontrolu hladiny motorového oleje, stačí pouze zastavit na rovině a z pohodlí kokpitu počkat, až bude hladina změřena. Přehled má posádka také o stavu močoviny AdBlue, která se musí do vozů splňující normy EURO 6, ke kterým nové BMW X6 patří, přidávat. Potřeba doplňování je zhruba po 15 tisících kilometrech. Bez ní se auto bohužel nerozjede.

Užitečným pomocníkem na cestách je Driving Assistant, který varuje před vybočením z jízdního pruhu jemnými vibracemi do volantu a signalizace nebezpečí nárazu do vozidla jedoucího před vámi spolu s aktivním brzděním. Bohužel náš model nebyl vybaven Systémem BMW ConnectedDrive zajišťující propojení s okolním světem a asistenci na cestách.

nové BMW X6

Verdikt pro nové BMW X6 zní jasně. Nabídka nevšedního propojení sportovních a terénních vlastností s vysokou úrovní luxusu a prémiovostí, obsahující nejmodernější prvky výbavy. Hodně zaujme svým provokativním vzhledem a zážitkem z jízdy. Budete středem pozornosti a budete budit respekt. Ale to si tohle auto přímo vyžaduje. Co se jízdních vlastností týče, byli jsme velice překvapeni, jak pohotové a pohodlné nové BMW X6 je oproti jiným těžkopádným SUVečkům. Rychle jsme si na ni zvykli a určitě bychom si ji dovedli představit i doma v garáži.

Za vypůjčení nové BMW X6 děkujeme společnosti Renocar Brno.

Foto: Michal Flaxa

nové BMW X6 nové BMW X6 nové BMW X6 nové BMW X6

nové BMW X6 nové BMW X6 nové BMW X6 nové BMW X6

nové BMW X6 nové BMW X6 nové BMW X6 nové BMW X6

nové BMW X6 nové BMW X6 nové BMW X6 nové BMW X6

nové BMW X6 nové BMW X6 nové BMW X6 nové BMW X6

 

 

Tags: , , , , , , ,

O autorovi: Martin Olejník

 

 

Další články v kategorii Auto & Moto

 

Buď první a přidej komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

 
 
 
 
 

Už také na Instagramu!

 
 

Doporučujeme