Porsche Cayman R je ve skutečnosti převlečený model S. Automobilka tomuto modelu pouze ubrala pár kilogramů, přidala trochu výkonu a hned je z toho nové Rko. Rozdílů mezi oběma modely je zde ale samozřejmě více.
Jednou z hlavních věcí, o které se ve Stutgartu snažili, byly úspory hmotnosti. Zmizelo vše, co by se jen nepatrně mohlo zdát zbytečné a na čem nezáleží milovníkům sportovní jízdy. Můžete zapomenout na klimatizaci, audio soustavu nebo vnitřní kličky dveří. Další úspory kilogramů bylo dosaženo použitím lehkých materiálů, jako je uhlík. Ten naleznete na ráfcích nebo na skořepině sedadla.
Celkový úbytek ale není tak rapidní na to, kolik věcí zmizelo. Celkem se ušetřilo pouze 55 kilogramů. Celková hmotnost modelu Porsche Cayman R je tedy 1295 kg. Skutečný nadšenec ryze sportovní jízdy bude jistě mile potěšen, že si na úkor výbavy může pohrát s více koňmi.
Pohonnou jednotkou je zde šestiválec o objemu 3,4 litrů, který je umístěný uprostřed automobilu. Výkon je oproti verzi S o 10 koní zvýšen, celkový výkon tedy dosahuje 243 kW (330 koní). Točivý moment šplhá až na nejvyšší hodnotu 368 Nm.
Standardní výbavou je šestistupňová manuální převodovka. S tou se dostanete z 0 na 100 km/hodinu za 5 sekund. Připlatit si ale můžete i sedmistupňovou PDK, která zvládne tento úkol za 4,9 sekund. Tuto hodnotu můžete ještě o 0,2 sekund snížit, musíte si ale připlatit. S paketem Sport Chromo dosáhnete z 0 na 100 km/hodinu za 4,7 sekund. Nejvyšší možná dosažená rychlost je 282 km/hod.
Celkový vzhled je detailně propracován. Je zde výrazné a pevné zadní přítlačné křídlo, luxusně vyhlížející stříbrná kola a přední světlomety se chlubí okatým černým orámováním. Také zpětná zrcátka jsou celá v černém provedení a sportovní vzhled usměrňuje nápis Porsche v pruzích na boku auta. Nápis i zpětná zrcátka se dotvářejí v závislosti na laku karoserie automobilu, buďto černé nebo stříbrné. Musí být zachován kontrastní efekt.
Sportovní jízda, lepší dynamika a ovladatelnost vozu v tomto případě byla na prvním místě. To dokazuje také speciálně sportovně laděný podvozek. Těšit se můžete na tužší pérování a tlumení. Díky tomu mohlo Porsche Cayman R snížit světlou výšku vozidla a přiblížit se tak vozovce o 20 mm. Za příplatek dostanete i oblíbené keramické brzdy.
Na nové Porsche Cayman R se můžeme těšit již brzy. V České republice bude k mání během února 2011. Na našem trhu bude cena nastavena na 1 799 000 Kč. Pokud ovšem chcete vyzkoušet i sedmistupňovou převodovku, budete si muset připravit částku o 82 000 Kč vyšší.