Tiffany and Co.: Jen pro ty nejnáročnější

Je známo, že ty nejgeniálnější věci mají velmi krkolomné začátky a někdy to dokonce vypadá, že ani nebudou mít dlouhého trvání. Podobný scénář měl i počátek přepychového  klenotnictví.

Zakladatelem byl Charles Tiffany, pocházející z rodiny, kde obchodování bylo na denním pořádku. Už jako mladík měl možnost učit se potřebným dovednostem v krámku se smíšeným zbožím, který musel na přání svého otce vést. Zůstat  v rodinné firmě s pokračováním v již zaběhlém řádu by bylo bezesporu pohodlnější, ale tento mladý muž plný ideálů se nebál vyrazit do neznáma a začít si plnit svůj vlastní sen.

V 25 letech Charles opustil rodinné hnízdo a spolu s kamarádem Johnem B. Youngem a vypůjčenými 1000 dolary v kapse se vydal dobýt New York. Jeho stánek s dárkovým zbožím zpočátku neprosperoval a rozhodně nic nenaznačovalo tomu,že by se měli setkat s výjimečným úspěchem.

Přesto však společníci byli něčím odlišní. Prodávané  předměty měly pevně stanovenou cenu, což bylo v té době dosti neobvyklé. Tiffany pečlivě shromaždoval ty nejexkluzivnější příbory, porcelán či klenoty. Díky tomu se stal vyhledávaným cílem boháčů a výdělky rapidně rostly. Zajímavostí je také fakt, že houževnatý podnikatel měl v oblibě  české sklo a křišťál.

Po úspěších v rodné zemi se rozhodl expandovat do Evropy. Jeho jméno rostlo a v roce 1867 získal za svůj design cenu na Světové výstavě v Paříži – jako první Američan, kterému se kdy podařilo přesvědčit evropskou porotu. Mezi jeho klienty se řadily ty nejvíce privilegované osoby, jako byl ruský car, britská královna Victorie či dokonce perský šáh.

V roce 1887 se „králi diamantů“ povedl doslova husarský kousek utvrzující jeho významnou pozici na trhu s diamanty. Za půl milionu dolarů se mu podařilo od Francouzské republiky odkoupit část korunovačních klenotů.

V práci Charlese Tiffanyho dále pokračoval syn Louis Komfort Tiffany. Dnes patří značka Tiffany k nejuznávanějším značkám nejen v sektoru diamantů, ale i parfémů, drahých per či luxusních doplňků. Stejně jako na začátku, tak i dnes se mohou zákaznicí tohoto nadčasového klenotnictví řadit mezi elitu s excelentním vkusem pro krásu.

 

Tags: , , , ,

O autorovi: Magazín Dreamlife

 

 

Další články v kategorii Móda & Doplňky

 

Buď první a přidej komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

 
 

Přihlašte se k newsletteru


poskytuje MailChimp!
 
 
 
 
 

Už také na Instagramu!

 
 

Doporučujeme