Takhle dosahuje úspěchu miliardář Branson!

0
1843

Miliardář, magnát a finančník Richard Branson vybudoval impérium na základě velkorysých myšlenek a jeho schopnosti neustále být zaměřený na svůj sen. Máte-li v sobě kousek průkopnického ducha, Richard je vaše krevní skupina. Pokud i vám stejně jako Richardovi ve škole říkali: „..buď skončíš ve vězení, nebo jako milionář…“ tak se můžete učit od toho správného člověka. Jaké jsou tedy tři hlavní zásady, kterými se řídí?

 Poskytujte nejvyšší hodnotu pro zákazníky

„Nejkritičtější věc v každém začínajícím podnikání je poskytnout obrovskou hodnotu zákazníkovi, a to takovým způsobem, který překoná cokoliv, čeho jsme dosáhli předtím.“ Dnes Richardova značka Virgin působí v mnoha oblastech od nealkoholických nápojů až po leteckou dopravu, kde v každém odvětví přináší inovační nápady a služby. Jeho přístup je prostý – v každém oboru najít něco unikátního, co lze poskytnout zákazníkovi a bude to mít vysoký přínos. Nalezněte přínos, naleznete zákazníky.

 Využijte vášeň

„Začínám byznys, pokud mne k němu táhne vášeň. To je důvod, proč jsem se pustil do podnikání v letecké přepravě, i když mě od toho každý zrazoval a údajně v té oblasti neměly být žádné zisky. Silně jsem cítil, že můžu vytvořit něco, co udělá rozdíl. To je nejlepší důvod, proč se do něčeho pustit – když víte, že dokážete přinést změnu.“ Stejně jako v nedávném interview se Stefanem Macaluso i zde vidíme silný vliv emocí a pocitů na směr, kterým se Richard ubírá. Dopředu je nežene jen chladná analýza, ale naopak spalující vášeň.

 Důvěřujte svým instinktům

„Byznys vás musí vtáhnout do svého růstu, musí to být zábava a také musí neustále procvičovat a zkoušet vaše tvořivé instinkty.“ Znáte ten zvláštní pocit v žaludku před rozhodnutím, který se vám snaží napovědět správnou cestu? Právě tomuto instinktu Richard nejvíce důvěřuje, když vidí novou příležitost. Nenarodil se do bohaté rodiny a své impérium začal prodejem hudebních desek z kufru svého auta, v době kdy o takovém způsobu prodeje ještě nikdo neslyšel. Pomalu ale jistě rozšiřoval svoje působení, až vybudoval značku Virgin do podoby, jak ji známe teď.

 Toto byly základní tři principy, kterými se sir Branson řídí. Nyní se pojďme podívat na žebříček desíti tajemství k obrovskému úspěchu, jako má jeho Virgin impérium:

1. Vyzvěte na souboj ty největší giganty.
2. Držte své podnikání neformální.
3. Smlouvejte. Vše se dá vyjednat.
4. Bavte se prací.
5. Dělejte správné kroky pro image značky.
6. Usmívejte se do fotoaparátů!
7. Neveďte ovce, ale vlky.
8. Buďte rychlí jako kulka.
9. Na velikosti záleží.
10. Buďte běžný, normální člověk.

Říká se, že účinnost teorií nejlépe poznáte podle výsledků, které nese. Pojďme se tedy závěrem podívat na to, jaké plody přineslo Richardovi jeho snažení. Plánuje realizovat lety do kosmu se začínající cenou 200.000 USD. Vlastní soukromý ostrov o rozloze 74 akrů. V roce 1999 mu byl udělen titul Sir za „přínos v průkopnickém podnikání“. V roce 2007 se umístil mezi stovkou nejvlivnějších lidí na světě. Seznam může pokračovat dále..

Pokud vaše výsledky zatím nedosahují Richardových, přijměte některý z jeho principů za vlastní a pozorujte, jaké plody začnete poté sklízet!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here