Stephen Key: 7 rad, proč být ticho

0
2413

Jak zlepšit svůj život a podnikatelský rozvoj? Pokud chcete dosáhnout skutečného úspěchu, tak je třeba se držet i náležitých pravidel. Podnikatelé jsou vášniví lidé, kteří chtějí být slyšet, ale pokud budou držet hubu, tak jim to může prospět ještě více.

tmavapostava

Podle amerického podnikatele a vynálezce Stephena Keye je mnohdy složité naučit se držet jazyk za zuby, ale zato důležité. Pokud to nedokážete, tak si po dvaceti letech podnikání pouze řeknete, proč jsem jen nebyl zticha. Tady máte jeho sedm rad, které vám zcela jistě pomohou a ušetří vám velmi mnoho starostí.

1. Pamatujte si, že obchod není osobní

Před několika lety jsem žaloval jednu velkou společnost kvůli tomu, že porušila práva u jedné z mých patentovaných technologií. Když se nyní podívám zpět, tak toho jen lituji, nastartoval jsem tím tříletý soudní spor, který vyvrcholil až k federálnímu soudu. Ztratil jsem díky tomu obrovské množství času, získal mnoho vrásek a ztratil mnoho peněz. Do teď si říkám, proč jsem neměl raději chladnou hlavu. Rozhodnutí, které je podporováno emocemi, nikdy není správné. Vždy si řekněte: „Mám jednat teď nebo počkat až nebudu naštvaný?“

2. Zvedněte ten telefon

Komunikace přes email je vždy problémová, nikdy nevíte, co přesně má být jakou formulací myšleno a také nevycítíte náladu, která mezi vámi a druhou stranou panuje. Jednoduše zvedněte telefon a zavolejte. Obzvláště pokud se jedná o citlivé věci nebo řešení problémů, tak je na místě telefonovat.

3. Naučte se mačkat “DELETE“

Myšlenka, že můžete vyhrát hádku přes internet, je směšná. Mnoho lidí využívá anonymity k tomu, aby byli hrubí, vulgární a urážliví. Trvalo mi mnoho let, než jsem na to přišel, ale nejlepším způsobem reakce je neříkat vůbec nic. Pokud máte někde nenávistné komentáře, tak je ignorujte nebo zmáčkněte “delete“ a odstraňte je.

4. Nemějte poslední slovo

Pamatujte si, že pokud budete mít poslední slovo, tak dříve nebo později přijde slovo, které bude následovat za tím vaším a vy budete jen nervózně čekat, kdy ta chvíle nastane. Ať už jde o obchod nebo o spory, naučte se věci nehrotit, ušetříte si tak mnoho nervů.

5. Méně je více

Vždy odpovídejte pouze na to, na co jste tázání. Pokud vaší odpověď protáhnete o informace, které ostatní slyšet nemusí, tak si tím akorát zaděláváte na to, že vás dotyčný nebude mít rád, nebo že ho od obchodu odradíte. Buďte struční a ostatní to jistě ocení.

6. Váš názor nemusí být nejlepší

Uvědomte si, že vlastní názor nemusí být vždy ten nejlepší. Každý má právo na svoji pravdu, ale i přesto dokáže naše ego vykonstruovat myšlenku, že náš názor je nejlepší. Tímto se řídí mnoho blogerů, vlivných lidí a podnikatelů, bohužel na nikoho tím dojem neuděláte. Dejte si na to pozor.

7. Získejte pohodlně trapné ticho

Pokud jde o umění vyjednávat, tak jsem se naučil jedno jednoduché pravidlo: nikdy nemluvit jako první. Když je trapné ticho, tak to doslova nutí k tomu, abychom něco řekli. Překonejte ovšem toto ticho elegantně a mlčte, je totiž lepší mlčet, než mluvit zcela bez argumentů. V osobním životě na toto pravidlo zapomeňte, ale při jednáních se ho pevně držte, donutí vás to jednat s rozmyslem.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here