Sport Illustrated: Od propadáku ke sportovní legendě

Celkem 23 miliónů dospělých Američanů si neumí představit sport bez Sport Illustrated. Více jak 3 miliony předplatitelů každý týden čekají na svůj výtisk. Pro cover dívku, která se objeví na titulce speciálního plavkového čísla, je to pozvánka téměř do Hollywoodu. Přitom stačilo málo a svět mohl být o tolik chudší…

Pojem Sport Illustrated Američané znali již od 20. let minulého století. Tenkrát vycházely tituly s tímto názvem a vždy se propadly hluboko do minulosti. Nikdo nevěřil, že by sport mohl čtenáře zajímat, žádné samostatné médium se mu proto nevěnovalo. To byla ta nejlepší příležitost pro Henry Luce, který chtěl toto místo na trhu zaplnit. Ale chtěl i mnohem víc – chtěl ze svého Sport Illustrated udělat značku. Vyslechl si spoustu nepříjemné kritiky a poznámek a když v roce 1954 slavnostně vydal první číslo, sklidil i hodně posměchu.  Celých 12 let Sport Illustrated nebyl výdělečný, celých dvanáct let se snažil dobýt něco, co ostatní bojkotovali.

V nejnižším bodě se vítr vždy otáčí, a tak i v Americe nastal najednou opravdový sportovní boom. Lidé lačnili po novinkách, čehož se jim v tomto týdeníku bohatě dostávalo. Ke sportovním událostem se přidávaly kuriozity ze světa jachtingu, vodního póla či safari. Sport Illustrated se stal pojítkem mezi dychtivými sportovními fanoušky a lidmi požitkáři. Spojoval úsilí s byznysem, lidi s emocemi. A pak přišlo první plavkové vydání…

Psal se rok 1964, když se na pultech objevilo speciální plavkové číslo Sport Illustrated s pohlednou modelkou na titulce. A v bikinách! Američané opět reagovali dosti pobouřeně a vydavatelé z  Time Warner si vyslechli nařčení z nemorálnosti. Mnoho stálých příznivců si díky tomu zrušilo předplatné. Nemorálnost na jedné straně, kvalitní fotografie, vkus a krásné ženy na straně druhé.

Dnes – po více jak 55 letech všichni víme, jakou senzaci představuje každé nové vydání plavkového čísla Sport Illustrated. Je to legenda, která si za celá léta udržela kvalitu a styl. Kdo se objeví na titulce, stává se světoznámou celebritou. Sport Illustrated je pro mladé modelky meta nejvyšší, přímo odrazový můstek v kariéře. Pak je čekají jen závratné honoráře, scénář na celovečerní hollywoodský film, či alespoň bohatý přítel ze showbysnysu. Z českých krásek se na titulce objevila například Veronika Vařeková či Petra Němcová. Světu své tělo ukázala i zpěvačka Beyoncé a Heidi Klum.

Sport Illustrated se stal za poslední léta dobře vynášející značkou – zahrnuje webové stránky, televizi, kalendář nebo knihy. Bylo to výborné načasování, Sport Illustrated zaplnil prázdné místo a vytrval ve svém snažení.

Jak říká sám zakladatel ve své biografii Luce and His Empire, jejiž autorem je W.A. Swanberg a jež získala Pulitzerovu cenu, snažil se, aby z nového Sport Illustrated nebyl jen nějaký sportovní magazín. Ale aby to byl TEN sportovní magazín.

Povedlo se. Je to TEN Sport Illustrated.

 

Tags: , , , , , , ,

O autorovi: Magazín Dreamlife

 

 

Další články v kategorii Media

 

2 komentáře

  • Tenhle článek mě uklidnil, díky! Začátky všeho nebývají lehké a už vůbec ne výdělečné – o tom dnes může mluvit leckterá hvězda na trhu. Připomnělo mi to i afirmaci Vytrvám, dokud neuspěji. 🙂

  • Katja

    To tak byva, že od propadáku k největsi legende. To se mi na tom libi nejvic. A afirmace Vytrvam, dokud neuspěji je take vyborna.
    Hodne zdaru!

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

 

 
 
 
 
 
 

Už také na Instagramu!

 
 

Doporučujeme