Ralph Lauren: Každý sen může být dosažitelný

0
1503

Ve svých necelých 69 letech je Ralph Lauren žijící ikonou ve světě módy. Úspěšný podnikatel a majitel luxusních módních značek jako jsou například Polo, Double RL nebo Ralph Lauren Home dokázal během čtyřiceti let své jméno povýšit na celosvětově uznávanou značku a své jmění rozšířit na neuvěřitelných několik miliard dolarů.

Ralph se narodil v říjnu válečného roku 1939 židovským přistěhovalcům z Běloruska. Původním jménem Ralph Rueben Lifshitz sdílel pokoj se svými třemi bratry a vyrůstal ve stejné oblasti newyorské čtvrti Bronxu jako neméně známý návrhář Calvin Klein. Zda se v té době setkali, nebo ne, ale není známo.

Už během školních let Ralph začal rozvíjet svůj cit pro módu a za peníze vydělané při příležitostných brigádách si kupoval drahé obleky. Svým spolužákům poté prodával kravaty, které sám navrhnul a vyrobil. Jeho ambice už tenkrát mířily hodně vysoko a v ročence Ralph dokonce u své fotky uvedl, že se chce stát milionářem. Tento sen si návrhář postupem let splnil a svá očekávání navíc daleko předčil.

„Lidé se ptají, jak může židovské dítě narozené v Bronxu navrhovat drahé luxusní oblečení. Ale má oblečení něco společného se sociální třídou a penězi? To záleží pouze na vašich snech,“ říká Lauren. Toto příjmení získlal už v 16 letech, kdy jeden z jeho bratrů jejich jména změnil z původního Lifshitz. Možná i změna jména přispěla k famóznímu úspěchu.

Po studiu vysoké školy a dvouleté službě v americké armádě si věčný snílek vzal 50tisícovou půjčku a založil vlastní firmu Polo na výrobu kravat. Proč zrovna Polo? „Vždycky jsem měl rád sport, ale nemělo by smysl pojmenovat svou firmu ‚Basketball‘ nebo ‚Baseball‘,“ tvrdí návrhář, „proto jsem se rozhodl pro ‚Pólo‘. To byl sport králů. Byl fascinující, sexy a mezinárodní.“

Všemi těmito adjektivy se dá popsat jak celá společnost, tak i samotný Ralph Lauren, který  svou kariéru postavil na „prodávání amerického snu“. Návrhář se nestal miliardářem jen díky štěstí nebo jedinečnému talentu a vkusu. Velkou zásluhu mají zejména jeho inovační myšlenky. Jako jeden z prvních třeba prosazoval názor, že zabalení a prezentace zboží jsou téměř stejně důležité jako zboží samotné.

O jaké zboží se vlastně jedná? Ralph začínal s pánským oblečením. Po vázankách přišly košile, polokošile a obleky následované kolekcemi pro ženy a návrhy povlečení či ručníků. Ale za vším zbožím stojí ještě něco, co dostanete společně s oblečením: Lauren prodává více než to, prodává navíc i životní styl, sofistikaci a vkus. „Móda není o věku. Je spíš o vkusu a životním stylu. Věřím, že žena v každém věku může nosit cokoliv, co se jí líbí.“

V nedávné době Ralph navrhl modely pro sportovce, kteří budou reprezentovat Spojené státy na letní olympiádě. Dále se stal i oficiálním dodavatelem pro právě probíhající Wimbledon. Kromě sportu a oblečení mezi velké vášně známého designéra patří i rychlá auta. Stejně vášnivě ale Lauren investuje i do nemovitostí, za zmínku určitě stojí luxusní ranč v Coloradu, rekreační dům na Jamajce a byt na proslulé 5. Avenue v New Yorku. Vůdce má vizi a přesvědčení, že sen může být dosažený. Vdechuje sílu a energii aby toho bylo dosaženo,“ tolik praví recept na úspěch podle Ralpha Laurena. Nechte se jím inspirovat i vy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here