Petr Krejčí: Propojování lidí Minutovým networkingem

1
2556

Petr Krejčí je úspěšný podnikavý člověk, kterého baví práce s lidmi a staví na svých zálibách své podnikání.  Je zakladatel Spoteee, Minutového rande a Minutového networkingu. Petr je nabitý pozitivní energií, který má rád efektivnost a nebojí se udělat první krok, aspoň tak na nás Petr působí, proto jsme mu věnovali pár řádků ve kterých se dozvíte, co dělá a dostanete i pár rad.

MN PK
Úvodem se nám Petře prosím tě stručně představ, kdo jsi a čemu se v životě věnuješ?

Jsem člověk, co dělá věci, které mu přinášejí vnitřní uspokojení. Naštěstí moje aktivity nebaví jen mě, ale i ty, pro které jsou určeny.

V kolika letech jsi začal s podnikáním a realizací vlastních nápadů?

Těsně před mými 18. narozeninami mě oslovila jedna MLM společnost, abych dorazil na informační meeting. Myšlenka pasivního příjmu mě tenkrát přímo nadchla a v podstatě nasměrovala i mé kroky, aby si šly vlastní cestou. Během bakalářských státnic jsem založil svou první firmu.

Jaké všechny projekty máš za sebou? Ať ty úspěšné, neúspěšné či jiné?

O projektech, které fungují, a mám z nich dobrý pocit, bylo již něco málo napsáno v nejrůznějších článcích. Popřípadě je najdete na mém profilu LinkedIn

Mezi ty, co úplně nezazářily, patří např. projekt Omalovánek.cz. Spustili jsme ho s kolegy zhruba před 4 lety a jednalo se o dětská trička s natištěným obrázkem, který si mohly speciálními fixami vymalovat. Nápad to byl určitě praktický – děti měly z trička mnohem větší radost; mohly krásně povolit uzdu své dětské kreativitě, a maminky byly spokojené, že jim nečmárají po nábytku…

Ovšem další důležité aspekty jako je distribuce atd. jsme už tak zmáknuté neměli – resp. neměli jsme vhodné kontakty, díky kterým bychom business mohli rozjet. Snad vyjma jedné známé, co ve školce pracovala, ale ta nám samozřejmě nemohla zajistit dostatečně velkou klientelu, aby se projekt uživil.

Dnes bych postupoval jinak – prvně bych si udělal průzkum trhu v mateřských a základních školách a na základě toho bych pak jednal dál. Naštěstí jsme na tom nijak extra neprodělali. To je důležitá věc – včas vycítit, že je třeba „složit zbraně“, vzít si z dané zkušenosti ponaučení do dalšího projektu a pokračovat dál jinudy.

Minutové rande a Minutový networking jsou teď asi tvoje nejúspěšnější projekty, řekni nám proč je vše MINUTOVÉ?

Kromě Minutového rande a minutového networkingu radím ještě o volném čase menším firmám v oblasti marketingu pod brandem „Minutový marketing“.
Slovo „minutový“ symbolizuje efektivitu. Ve všech projektech je společným jmenovatelem, že se daná aktivita (randění, networkování i marketingové poradenství) odehrává v minutách. Nesnáším plýtvání časem a rozumím si s lidmi, kteří fungují efektivně a umí úsporné jednání ocenit.

10828173_1539542399650302_8755879663842433838_o

Jak by jsi popsal MN? Co od něj mohou lidé očekávat?

MN jsou networkingová setkání podnikatelů z nejrůznějších oborů. Během jedné hodiny se můžete setkat a odprezentovat svůj projekt až 10 zajímavých protějškům a zároveň si poslechnout jejich business a nechat se inspirovat. Z takto efektivně stráveného meetingu si, kromě společenského zážitku, odnesete i vypracované speciální A4 vizitky o protějšcích, takže se ke kontaktům můžete i později vrátit a budete stále v obraze.
Na MN se snažíme mít lidi z různých oborů, např. nedávno byl kaskadér Jirka, který se místo slovního představení domluvil na menší scénce s moderátorem, kterému rozbil o hlavu láhev viz video

Kdo všechno se může MN zúčastnit a jak setkání probíhají?

MN je otevřeno všem zajímavým lidem, kteří rádi poznávají druhé. Stručně a výstižně je vše popsáno v našem krátkém videu. Velkou výhodou je, že se na MN nechodí prodávat produkty nebo služby.

Setkání probíhá vždy v příjemných prostorech, kde se potká 20 předem vybraných lidí, kteří se pohodlně usadí po dvojicích. Na úvod má slovo moderátorské duo, které vysvětlí, jak bude večer probíhat a v 1. části má každý 10 řízených 6 minutových rozhovorů na popovídání si s 10 protějšky a zbytek lidí může potkat v druhé části večera.

V čem tkví hlavní výhoda MN, máš vůbec v republice nějakou konkurenci?

Přímou konkurenci zatím nemám nebo o ní aspoň nevím. Projekt je unikátní v samotném konceptu. Kromě již zmíněné efektivity jsou akce MN specifické v tom, že jsou pouze na pozvání, popř. se dá nahlásit na webu, kde prochází dotyčný určitým filtrem a otázkami typu: „Proč by se s Vámi měli chtít účastníci setkat?“

Další velké specifikum je určitě velmi neformální formát Minutového networkingu, na akcích se doporučuje tykání, ideální dress code je cokoli, v čem se dotyčný cítí příjemně.

Posledním velkým plusem jsou již výše zmíněné A4 vizitky o účastnících s podrobným popisem a fotografií každého účastníka. Když se totiž vrátíte s klasické networkingové akce a doma najdete po kapsách 10 vizitek, ale už vůbec nevíte, které obličeje a příběhy jim přiřadit. Od nás to dostanete pěkně předepsané, spárované s fotografií a navíc si pohodlně vsedě můžete dopisovat vlastní poznámky typu „zajít společně na tenis“ apod.

10633358_1498043337133542_6815203626916410384_o

Takový projekt zřejmě potřebuje hodně času, jak všechno zvládáš? Je to pro tebe stresující nebo tě to baví?

Velmi mě práce s lidmi baví. Neříkám, že je to jednoduché, avšak každá povedená akce, po které účastníci píšou, jak to bylo skvělé, mě vždy neskutečně nabíjí energií.
Denně se chodím na 1-2 hodiny projít a přemýšlím o věcech a dělám si poznámky, co by se dalo zlepšit a píšu si nové nápady.

MN je tvůj koníček nebo práce? Zmiňoval jsi, že se věnuješ i minutovému marketingu. Čím se tedy zabýváš, pokud to zrovna není minutové?

MN je koníček, ze kterého se postupně vytváří zajímavý brand. Jak jsem už zmiňoval, věnuji se především networkingovým a marketingovým konzultacím, které se neobejdou bez vysvětlení postupů správného „networkování“. Tzn. jak se starat o své kontakty, jakým způsobem komunikovat atd. Sám jsem člověk, který se spíš vyhýbal vystupování na veřejnosti, ale pak jsem se přesvědčil, že v networkingu mám co předat, takže občas vystupuji i před stovkami posluchačů. Velmi mě baví číst jak moje rady a tipy pomáhají, to mě velmi naplňuje. Mým dalším koníčkem je např. vedení tréninků v jednom brněnském fitku.

Předpokládám, že jsi úspěšný člověk, co by jsi čtenářům doporučil, aby též byli úspěšní?

Úspěch je podle mě velmi relativní pojem. Záleží, čím je měřen. Znám několik „na oko“ úspěšných lidí, kteří mají auta za miliony a vnitřně se trápí a nejsou spokojení. Když se některým z nich přestalo finančně dařit, tak byl problém přejít na auto za půl milionu. Nesli to hodně těžce. A na druhou stranu vidím šikovné lidi, které práce baví, nepotřebují spoustu peněz, cestují, užívají si přírody, přátel, dobrého jídla, odpočinku, sportu.

Úspěch dle mého názoru určitě není měřen penězi. Ale životním stylem. Zeptejte se sami sebe: „Vypadá můj den tak, jak jsem si vysnil?“ „Dělám věci, které mají smysl a baví nejen mě ale i ostatní?“

Doporučil bych tedy čtenářům, aby dělali věci, které je baví a vidí v nich dlouhodobě smysl. Na druhou stranu neodsuzuji krátkodobě vydělat někde peníze s cílem je pak využít do něčeho jiného.

Závěrem nám dej nějaké praktické tipy, jak úspěšně networkovat a tvořit si kvalitní síť kontaktů, kterou ty zcela jistě máš.

Rada, která je alfou a omegou všeho zní: Nedívejte se na lidi jako na chodící bankovky. Nechtějte z nich ihned něco „podojit“. Zajímejte se upřímně o to, co druzí dělají. Pokud vás to nebaví, tak to nedělejte na sílu a „nefejkujte“. Zavřete se třeba doma ve sklepě a lidem se vyhýbejte. Pokud si ale najdete zálibu v pomáhání druhým, tak si ten pocit zamilujete a nebudete ho mít nikdy dost. Já zbožňuji, když mi lidi zpětně třeba po několika měsících píšou, jak jsou vděční za to a za tamto.

Pak když jim kdykoli zavolám, zvednou telefon a nebudou si říkat: „Proboha, co ten zase otravuje?“ … jak je tomu často právě u lidí, kteří se vám snaží od začátku něco prodat.

Budujte příjemné a dlouhodobé vztahy.

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here