Linda Vavříková: Zlatá rybka v české podnikatelské sféře

1
1676

Jak se stát nejmladším Živnostníkem roku po dvou letech podnikání? Linda Vavříková by mohla vyprávět. Vlastně ani nemusela. Mohli by vyprávět ti, kterým svým originálním nápadem splnila jejich životní sny. Už dávno není pravidlem: „Teď studuji, tudíž nepracuji a nechávám si čas pro vstup do reality.“ Trendem je být činorodý a pouštět se do projektů už v době studií. Někdy dokonce může přijít nápad, který úplně změní původní cíl studia, ale zaručí úspěšnou budoucnost na jiném poli. (viz náš článek Radim Jančura: Studentský nápad za milióny).

Nejinak tomu bylo i u zrodu originální myšlenky studentky Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy, Lindy Vavříkové. Po víkendovém polemizování s kamarádkou nad otázkou, co budou v budoucnu dělat, na to přišly. Hlavním tématem jejich plánů se staly dárky. Ale ne ledajaké dárky! Dárky se zárukou nadšení, se zárukou spokojenosti obdarovaného, dárky, na které nikdo nikdy nezapomene. Koho by přece netěšilo kupovat dárky s jistým vědomím, že právě tímto dárkem zaručeně potěší. A proto vymyslely, že budou obchodovat se zážitky! Linda Vavříková nápad pevně uchopila a odhodlala se. Na konci roku 2004 si tak jako dvaadvacetiletá vyřídila živnostenský list a s odhodláním a odvahou se pustila do projektu, který v té době neměl v České republice obdoby.

Její úspěch nabyl rychlých obrátek. Potvrdilo se, kolik lidí se trápilo sháněním „vhodných“ dárků a možnost darovat zážitek bez běhání a organizování vyloženě uvítali. Když pak obdarovaní plní dojmů a nadšení o výjimečných darech vyprávěli při každé příležitosti, řetězová rekace na sebe dlouho nenechala čekat. Linda také zjistila, že podobné agentury už úspěšně fungují jinde ve světě. První rok její společnost Allegria (ve španělštině  “radost“) zaznamenala obrat 150 tisíc korun a další rok to bylo už téměř 10 miliónů. Jméno obchodnice se zážitky brzy začala skloňovat všechna média. Za originální nápad a nejrychleji se rozvíjející firmu byla zvolena Makro Živnostníkem roku 2006.

Svého přítele učinila rovnocenným partnerem a minulý rok spolu založili společnost s příznačným názvem Firma na zážitky s.r.o. Dnes má v nabídce téměř 200 zážitků včetně takových oříšků jako jsou pivní lázně nebo bagrování. A proměna v bagristu se stala absolutním hitem minulých Vánoc. Možná si říkáte, že se přítelkyně a manželky na svých drahých polovičkách vyřádily, když jim darovaly takový dárek. Ale mnohý manažer, který tráví celé dny v oblecích, ve stresu a nátlaku, se u takového “daru“ vyloženě odreaguje. Není to zrovna adrenalinový zážitek, kterých Firma na zážitky má ve své nabídce spousty, ale psychický odpočinek u této práce může být přímo balzámem na duši. I když u ní nakupují většinou ženy právě svým mužům, dovede nabídnout úžasné zážitky i jim, příkladem může být medová masáž…

K nabírání nových dodavatelů přišlo také třídění těch nespolehlivých, protože pro ty v době profesionálního zákaznického servisu není místo. Linda je ve všem důsledná. Tuto vlastnost a schopnost neustálého zlepšování a vymýšlení nových věcí pokládá za hnací motor a úspěch dobře fungující firmy. To, že s partnerem přinášejí stále nové nápady, potvrzuje i speciální nový projekt Taje pražských památek. Otevřou tím atmosféru stoletých chodeb nebo přístup do Hvězdárenské věže Klementina. Míst, kam se běžný smrtelník nedostane, ale jejich zákazníci tuto možnost mít budou. Navázali také spolupráci se slovenskou zážitkovou agenturou, přidali zážitky pro turisty, a tak bychom mohli pokračovat.

Linda Vavříková si svou cestu vzhůru už vybrala. Její odhodlání dělat lidem radost se okamžitě setkalo s obrovským úspěchem. Dokázala zaplnit v naší oblasti podnikání mezeru a za svou odvahu sklízí zaslouženou odměnu. Dnes už na českém trhu není jediná, ale s přehledem si udržuje první pozici. Dovedla se vcítit nejen do role obdarovaného, ale i darujícího a tím přinesla radost v podobě nezapomenutelného zážitku oběma.

1 komentář

  1. Bohatý výběr kvalitních dárků k různým příležitostem, pro ženy, muže, rodiče, děti, sourozence, přátele… novinky ve všech cenových kategoriích, moderní, značkové, elegantní styl, technologie… jsem našla na těchto webových stránkách. Doporučuji.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here