Gemballa a její skvělé modely Tornado a Mistrale

0
1686

Top Marques Monaco Show 2011 opět nezklamala. Již osmý ročník přehlídky těch nejluxusnějších a nejexkluzivnějších automobilů na světě byla jak jinak než úžasnou událostí. Jedním z vystavených modelů byl také tuning Porsche Panamera a Cayenne. Německý úpravce Gemballa představuje modely Tornado a Mistrale.

Samozřejmě se nejedná o žádný prvoplánový tuning. Gemballa přece upravuje Porsche již od roku 1981. Top Marques Monaco Show 2011 byla tedy skvělou příležitostí, jak oslavit jejich 30. výročí. Porsche Cayenne se úpravou změnilo na divoké Tornado,  Porsche Panamera má nyní nový kabát v úpravě Mistrale. Pokud sledujete automobilový průmysl, jistě dobře víte, že Tornado není úplnou novinkou. Tento model byl představen již v minulosti, ale pro příležitost v Monaku byl zcela přepracován.

Gemballa má svou práci pěvně ve svých rukou. Úprava je kompletní a propracovaná, dotkla se všech základních komponentů na obou autech. Na změny se tedy můžete těšit v interiéru, na kapotě i v motoru. Vzhled je agresivnější, kila šla dolů a výkon nahoru.

Snížení hmotnosti a zachování pevnosti, bezpečnosti a komfortu pro posádku bylo zřejmě nejdůležitějším úkolem. Tak úpravu hodnotí i generální ředitel Gembally Andreas Schwarz. Zredukováno bylo celkem 70 kilogramů. Tento úbytek je důvodem nahrazení částí karoserie za lehčí uhlíkové komponenty. Výměna proběhla na kapotě, předních i zadních blatnících a dveřích. Použití černých uhlíkových dílů přispělo i k agresivnějšímu vzhledu.

Ozdobou jsou 22palcová kola s oblíbeným paprskovým designem, která jsou vyrobena z lehkých slitin. Brzdový systém byl vytvořen přímo pro modely Mistrale a Tornádo ve spolupráci se společností Brembo.

Výkon osmiválce o objemu 4,8 litrů se dvěma turbodmychadly se zvýšil v první úpravě na 449 kW (602 koní) a točivý moment je na hodnotě 850 Nm. Pokud je vám to málo, v druhém stupni úpravy se výkon ještě zvedne díky větším turbodmychadlům, upravenému sání, lepší funkci chladiče, sportovnějšímu výfuku, katalyzátoru a dalším vychytávám až na 515 kW (690 koní) a točivý moment 1000 Nm.

V interiérech se Gemballa neskutečně vyžívá. Jejich interiéry jsou přirovnávány k umění. Dokonalá souhra použitých materiálů, barvev i doplňků je zde standardem. Vše je vytvářeno s ohledem na individuální požadavky zákazníka, proto si můžete být jistí, že žádné dva stejné vozy neuvidíte.

Pokud vám některý z modelů od Gembally padl do oka, nerozmýšlejte se dlouho. Tornado i Mistrale budou vyrobeny pouze v nákladu 30 kusů. Tato cifra má samozřejmě vrýt všem do povědomí, že Gemballa staví kulaté narozeniny.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here