Mercedes C Coupé: Testovačka luxusního dravce

0
40

Nové kupé třídy C je ztělesněním temperamentu, a to díky požitku z jízdy, který pocítíte ihned po nastartování motoru. Pokud si někdo myslí, že v řadě C je sedan „nudným autem do počtu“, Coupé ho jistě vyvede z míry. Kombinace sportovních sedaček, šestistupňové manuální převodovky a pohonu zadních kol dělá z Coupé hladového dravce. Vrcholem je potom verze C63 AMG, s více než 450 koňmi pod kapotou, dokáže pořádně zatlačit majitele do sedadel. Pokud se náhodou na dálnici setkáte s policejním Passatem, věřte, že policistům naděláte pořádné vrásky!

Mercedes tradičně nabízí propracovaný interiér a zaměření na stylové detaily. Vychutnáte si černé kožené sedačky, ručně obšívané světlou kůží, tříramenný volant či protiskluzové pedály z broušené nerezové oceli, jak tomu bylo u testovacího modelu. Nádherný interiér skvěle prosvětlí panoramatická střecha, jejíž část je výklopná – můžete si tak v létě užít pocit jako v kabrioletu.

Bezpečnost ve vozech Mercedes zaslouží samostatnou kapitolu. Automobilka je jedním z průkopníkům větší bezpečnosti ve vozech, je například vynálezcem protiskluzového systému ESP.  Dnes pokračuje v ochraně pasažérů pomocí systému PRE-SAFE. Pokud řidič odbočuje, signalizují mu červené kontrolky v zrcátkách i akustický signál případné auto jedoucí v mrtvém úhlu, a může tak bezpečně odbočit. Stejně tak je PRE-SAFE schopen sám zabrzdit, jestliže řidič nereaguje na překážku před vozem a zvládá zároveň sledovat jízdu v pruzích – špatný směr dá najevo vibrací do volantu. Pomocí senzorů také dokáže odhadnout únavu řidiče.

Co se týče motoru, má Mercedes co nabídnout – v benzínu to jsou čtyři provedení. Od nejslabšího čtyřválce označovaného jako 180 (115 kW), až po šestiválce 350 (225 kW), popř. C63 AMG. Naftové motory C Coupé vynikají svou dynamikou i nízkou spotřebou. Můžeme si vybrat mezi C 220 (125 kW) a C 250 (150 kW). Automatické převodovky jsou vždy sedmistupňové a jedná se o nový typ 7G – Tronic Plus. Druhý jmenovaný vznětový motor byl v námi testovaném voze. Nejvyšší točivý moment 500 Nm je dostupný již od 1 600 do 1 800 otáčkách za minutu. Maximální výkon 150 kW je docílen při 4 200 otáčkách za minutu – dle mého názoru je auto velice pružné a dynamické. Pokud se řídíme radami auta a řadíme tak, jak nám ukazují šipky na palubce, jedeme klidně na „šestku“ při 1000 otáčkách. Šipky tak napomáhají k velice ekonomické jízdě. Ať už Coupé jede při jakýkoliv otáčkách, při sešlápnutí plynového pedálu čeká na řidiče brutální zrychlení, jež za sebou nechá celou plejádu ostatních.

myšlením k bohatství

Největšími plusy jsou nízká spotřeba, dostatečně výkonný motor o 150 kW a přesné řízení spolu s komfortními sedadly. Naopak rozpaky budí chybějící podavač bezpečnostích pásů, pro které se musí člověk natahovat hodně dozadu a špatný výhled dozadu. Coupé by také více slušela bezrámová okna. Nejnižší cena vozu s benzínovým motorem, tedy C180 Coupé, je k mání od 854 400,- Kč, přičemž testovaný vůz včetně příplatků vyjde na 1 332 529,- Kč.

Nový Mercedes-Benz C Coupé se však jedním slovem povedl! Špičkový, sportovně laděný podvozek se zde dokonale skloubí s výkonným, avšak málo „žravým“ agregátem, to vše doplněné špičkovou elektronikou. Exteriér budí pozornost a v interiéru se člověk cítí jako doma. Vše po ruce a člověk si připadá jako v kokpitu…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here