Krmíte tělo? Nakrmte i svou mysl aneb 4 kroky, jak na to!?

Pro zdravé tělo potřebujeme pohyb, jídlo, pití. Proto krmíme svá těla – víme o zdravé výživě i nutném radostném mlsání a kombinujeme jej dle uvážení a možností.  Stejně tak se snažíme hýbat, sportovat, vyhledáváme zdravá prostředí pro načerpání čistého vzduchu… Jednoduše KRMÍME fyzickou schránku. Proč ale zapomínáme, že potřebujeme krmit i mysl, tedy psychiku? Pojďme to napravit!

Představy a domněnky mohou být buď výplodem fantazie, která vypovídá o rozmanitosti ducha, nebo plodem strádání – hladovění mysli. V prvním případě se jedná o představy, které vyvolávají kladné emoce, v druhém naopak. Snadno lze tedy rozeznat, jestli máme dostatek, či nedostatek (informací, myšlenek, emocí) podle pocitů nadcházejících po našich fabulacích. Z toho nám vychází první pravidlo:

  1. Tvořme si hezké představy a příběhy

Lidé, kteří mají dostatek informací spolu s pozitivním přístupem, dokáží najít něco hezkého téměř na čemkoli a jsou tím všechny jejich příběhy, byť občas o nehodách, vtipné, zábavné, zajímavé, obohacující.

12 otázek, které vám prozradí, zda jste úspěšní!

„Je to tvoje mysl, která vytváří tento svět.“
Buddha

Zdravý mozek je jako houba, která do sebe nasává vše v její bezprostřední blízkosti. Díky technologii pojem „blízkost“ expandoval (resp. přiblížil 🙂 ) přes obrazovky, rádia, tiskoviny napříč městy, státy i světadíly. Cokoli, co slyšíme, vidíme (i podprahově!) zanechá v naší mysli stopu. Každá informace vyvolá emoci, emoce pak fyzickou reakci, fyzická reakce ovlivňuje okolí, které ovlivňuje svět. Proto:

  1. Vybírejme si, jakým zprávám se vystavíme

Člověk je tvor společenský. Dokonce i když nosí ponožky v sandálech. Společnost, ve které se pohybujeme, ovlivňuje mysl i pocity. Nelze mít dobrou náladu a hezké myšlenky s negativními lidmi. Taktéž platí, že bychom měli být empatičtí, ale nestresovat se za druhé, stejně jako tím, co nemůžeme změnit.

  1. Buďme v dobré společnosti

Vaše okolí a přátelé ukazují to, kdo jste!

Knihy, filmy, kulturní akce a jiné volnočasové či studijní materiály, aktivity mohou být neuvěřitelným dopingem v dobrých myšlenkách i vývoji. Nevyplatí se přemáhat k účasti/četbě/zhlédnutí něčeho, co nás nebaví, ale ani k tomu, co v nás zanechá špatné pocity. Dobrovolně si tím ničíme náladu, později zdraví, okolí atd. Z toho vyplývá:

  1. Věnujme se tomu, co nás baví

Tipy na seriály, u kterých mozek nezakrní!
Spencer Johnson: 3 TOP knihy
Proč nepodceňovat vzdělávání se?

Výjimka potvrzuje pravidlo! Někdo se v negaci/strádání vyžívá. Důvodů, i těch běžných, bez psychické poruchy, může být mnoho. Od kontrastu, který zvýrazní to dobré (co máme) přes všeobecný nadhled až po škodolibost. I v takových případech se ale vyplatí být na pozoru a směřovat převážně k pozitivním myšlenkám (stejně jako je třeba střídmosti s nezdravým jídlem). Pohár na negaci velmi rychle přetéká a vzniklé škody se velice obtížně napravují (např. deprese).

Je diskutabilní, zda můžeme ovlivnit, co se nám stane. Rozhodně ale můžeme ovlivnit, jak se k tomu postavíme. Mysl je velmi mocná, jen zodpovědnou péčí o ní – krmením – můžeme objevovat, k čemu všemu nás dobré myšlenky mohou dovést.


 

Tags: , , , , , , , , , , ,

O autorovi: Iva Preislerová

 

 

Další články v kategorii Myšlení

 

Buď první a přidej komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

 

 
 
 
 
 
 

Už také na Instagramu!

 
 

Doporučujeme