Fascinace: Volkswagen BlueSport putuje do výroby!

0
1395

Volkswagen nazývá tento roadster automobilovým snem. Jeho filozofií se stává maximální požitek z jízdy a minimální spotřeba paliva. Podle neoficiálních informací se zřejmě Volkswagen BlueSport v nejbližší době dostane do sériové výroby.

Co vás na tomto automobilu překvapí, je svižnost. Tento sportovní vůz má sice tuhou karosérii, ale zato nízkou hmotnost, která se pohybuje kolem 1200 kg. Jeho motor je umístěn uprostřed, náhon je na zadní nápravě a ovládat ho budete šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která je známá jako nejhospodárnější a nejaktivnější převodovka na světě.

Motor se vám nabídne hned ve dvou variantách. Vybírat můžete ze dvou ekonomicky úsporných, ale zato svižných TDI a TSI. Verze představená v USA má vznětový motor Clean Diesel. Tento dvoulitrový turbodiesel má výkon 132 kW (180 koní), točivý moment dosahuje až 350 Nm, dále poskytuje přímé vstřikování common rail a zásobníkový katalyzátor na NOx.

S tímto výkonem dostanete Volkswagen BlueSport z 0 na 100 km/hod za 6,6 sekund. Nejvyšší rychlost se šplhá až na 226 km/hod. Těchto hodnot můžete v klidu dosáhnout také díky materiálům použitých na ultralehkou konstrukci. Plátěná střecha je lehčí, než mají všichni její konkurenti, a to díky konstrukci z hliníku. Prim hají také rozměry. Rozvor BlueSportu je 2,43 m, karoserie je dlouhá 3,99 m, široká 1,75 m, výška automobilu je pouze 1,26 m.

Tento sportovní koncept není vše, co vám BluesSort může nabídnout. Je vhodný i pro každodenní provoz, a to z něj dělá krále ve své třídě. Najdete zde i dostatečný zavazadlový prostor o objemu 112 litrů, který je situován pod přední kapotou. Dalších 70 litrů se ukrývá vzadu za motorem.

Co vás okamžitě ohromí, je dojezd na jednu nádrž. S objemem 50 litrů a kombinovanou spotřebou 4,3 l/ 100 km ujedete až 1150 km. Za toto kouzlo můžete poděkovat režimu Eco. Je zde k dispozici automatický systém start-stop, který využijete především při popojíždějí v koloně. Ušetříte až 0,2 l na 100 km. Dále je zde regulace kinetické energie, která také šetří palivo a při brzdění přeměňuje kinetickou energii na elektrickou energii a dobíjí tak akumulátor.

Dominantou tohoto sportovního auta jsou samozřejmě také sportovní volant, sedačky a hlavně kola. Jedná se o desetipaprsková devatenáctipalcová litá kola s pneumatikami 235/35 ZR19 (vpředu) a 245/35 ZR19 (vzadu). Velká kole zcela úplně vyplňují podběhy a tak je dosaženo efektu supersportu.

Neoficiální odhadovaná cena tohoto roadsteru se pohybuje kolem 800 000 korun. Očekávat ho můžeme již v roce 2013.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here