Exkluzivita a zákulisní informace: Tajemství úspěchu v online médiích

Novinář, podnikatel, vizionář. To vše představuje pro mediální trh šestačtyřicetiletý Miroslav Motejlek. Mluví se o něm jako o průkopníkovi českých placených online médií a na jeho web motejlek.com se odkazují i ta největší česká i slovenská média. Jak už to tak ale bývá, cesta k úspěchu je trnitá.
butterfly-517667_1280

Student ekonomiky, dovozce textilu a novinář

Původně vystudoval na Karlově Univerzitě v Praze obor politická ekonomie a ekonomické smýšlení se u Motejlka projevilo okamžitě po ukončení školy. Začal totiž se svým spolubydlícím z kolejí dovážet textil z Asie. Od té doby se mnohé změnilo, ale u ekonomiky už zůstal. Odstartoval svou různorodou kariéru na postu finančního ředitele výrobce mrazírenských návěsů, ale Motejlkův nástup do médií na sebe nenechal dlouho čekat. V roce 1997 se pro něj stalo osudným setkání s jeho bývalým spolužákem, Radkem Adamcem. Motejlek se už tehdy projevil jako osobitý samorost, když dlouholetému novináři oznámil, že jeho ekonomická rubrika v Lidových novinách nestojí za nic. Na oplátku mu Adamec nabídl, ať nastoupí a pokusí se to změnit. Zůstal tam třináct let.

Další zkušenosti z mediálního prostředí nabral Motejlek na obdobných pozicích v časopisu Týden či v Českém rozhlase, kde vedl tým investigativních novinářů. Už tehdy však začal pracovat na svém soukromém projektu.

Jak na placený obsah aneb motejlek.com začíná

Oním projektem byl dnes jeden z nejúspěšnějších online magazínů, motejlek.com. Motejlek ho spustil v roce 2008 a už pár týdnů poté začal sbírat návštěvníky a potenciální předplatitele. Svůj web, kde novinář nabízí exkluzivní informace ze zákulisí velkého byznysu, totiž nedává k nahlédnutí jen tak někomu. Ani zadarmo. Jak je ale možné, že právě Motejlkovi se podařil tah, o který se marně snaží všichni internetoví psavci? „Čtenáři ekonomických titulů už nechtějí žádné další analýzy a lifestylové přílohy. Chtějí aktuální a spolehlivé informace, které jim mohou vydělat nebo ušetřit peníze,“ vysvětlil sám zakladatel. Většina textů na webu Motejlek.com je zdarma. Menší část mohou rozkliknout jen předplatitelé. „Obchodní model se podobá tomu, který na webu úspěšně provozuje Wall Street Journal: na lehčí, atraktivní zprávy nalákat co nejvíc čtenářů a pak zkasírovat ty, kdo nutně potřebují znát podrobnosti či hlubší souvislosti,“ upřesnil pro server strategie.cz.

Sto předplatitelů z celého světa a technické vylepšováky do budoucna

I přes placenou formu publikace si podnikatel na nedostatek čtenářů stěžovat nemůže. Jen během prvních 16 měsíců provozu získal motejlek.com sto předplatitelů. Navíc se těší oblibě i v zahraničí, protože jej už navštívili lidé ze sto třiceti zemí světa. O levnou záležitost přitom nejde. Roční předplatné stojí 10 000 Kč.

Za největší lákadlo považuje sám Motejlek unikátní informace o akvizicích a fúzích. V jeho prospěch hraje také to, že během své dlouholeté žurnalistické kariéry stihl vytvořit rozsáhlou síť kontaktů zasahujících do různorodých finančních skupin.

Ani tak úspěšný projekt však nemůže krátkozrace hledět pouze na přítomnost. A tak s ním má jeho autor do budoucna mnoho plánů. K těm nejpřevratnějším patří možnost lepšího prohlížení obsahu webu v mobilech či platba předplatného kartou. Jestli podobné „vylepšováky“ pomohou serveru k ještě převatnějšímu růstu se teprve uvidí. Koneckonců, jen autor sám může vědět čím nás motejlek.com do budoucna ještě dokáže překvapit.


 

Tags: , , , , , , , ,

O autorovi: Magazín Dreamlife

 

 

Další články v kategorii Media

 

Buď první a přidej komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

 
 

Přihlašte se k newsletteru


poskytuje MailChimp!
 
 
 
 
 

Už také na Instagramu!

 
 

Doporučujeme