Dale Carnegie: Jak být efektivní v sociální interakci, I.díl

2
1747

„Jestli chcete být nadšený, jednejte nadšeně.“

Věděli jste, že můžete vytvářet své vlastní emoce a následně je využívat ve svůj prospěch? Pokud jste právě svázáni svým negativním myšlením, ovlivňuje to i vaše jednání během interakce s ostatními lidmi. Tito lidé to pak snadno poznají a lehce odhalí vaše aktuální slabiny. Začněte se chovat tak, jak si myslíte, že se chová nadšený a vyrovnaný člověk. Změňte svůj postoj, posaďte se vzpříma a nebojte se hojně gestikulovat a vypomáhat si svými mimickými svaly. Nadšení a další pozitivní emoce jsou mnohem užitečnější a příjemnější nejen pro lidi, s nimiž mluvíte, ale i pro vás.

„Když jednáte s ostatními lidmi, pamatujte si, že nejednáte s výtvory logiky, ale s emotivními bytostmi.“

I když bychom si všichni přáli jednat logicky, tedy řídit se ve svých rozhodnutích pouze a jenom mozkem, nakonec nás vždy do jisté míry ovlivní i naše emoce. Své emoce vysíláme do okolního světa a zároveň přijímáme emoce ostatních. Momentální rozpoložení se příliš neprojevuje tím, co právě říkáte. Klíčovým je způsob, jakým to říkáte. Někteří lidé tvrdí, že v některých případech řeč těla a tón hlasu tvoří až 93% komunikace. Tyto dva aspekty jsou tedy určitým signálem toho, jak se právě cítíme a co si myslíme. Pozitivní myšlení bude mít nečekaně velký dopad na dobré výsledky vašich činů i příznivé vztahy.

„Každý může kritizovat, odsuzovat a stěžovat si, ale být schopný porozumět a odpouštět vyžaduje charakter a sebekontrolu.“

Možná to bude těžké, ale snažte se co nejvíce vyhýbat těmto třem negativním činnostem. Někomu dává lepší pocit, když může sám sebe označit za oběť někoho nebo něčeho, a nebo když úplně odsoudí cizí jednání, ale v takovýchto případech je především nutné hledat pochopení toho, co tyto lidi k takovému jednání vede. V opačném případě se totiž zapletete do nekonečné spirály, která bude stále omezovat váš život, protože vždy na druhých lidech budete hledat to nejhorší. Zkuste se chovat opačně a hledejte v ostatních pozitivní věci. A když je najdete, neotálejte moc dlouho s chválou.

„Když se dva měsíce budete zajímat o druhé, získáte víc přátel, než když se po dva roky budete snažit, aby se druzí zajímali o vás.“

Namísto neustálého hovoření o svém životě zpomalte, a naslouchejte tomu, co o sobě prozradí lidé, s nimiž konverzujete. To ale platí i opačně: Když někdo dlouhé minuty vypráví o sobě samém a vůbec se nezajímá o vás, zdvořile se rozlučte a najděte si jiného společníka pro rovnocennou konverzaci. Umění poslouchat a nepřerušovat je zárukou úspěšné komunikace. Prokažte opravdový zájem o ostatní a ti se pak přirozeně začnou zajímat o vás.

Protože změna vašeho sociálního jednání je dlouhodobá záležitost, zaměřte se prozatím na zmiňované rady, zkuste si je osvojit v praxi a nenechte si ujít druhý díl článku. Nebo si přečtěte o fascinujícím životě Dale Carnegieho.

2 KOMENTÁŘE

  1. Vážení přátelé,

    mám velkou prosbu: můžete mi na moji výše uvedenou emailovou adresu zaslat dosavadní čísla DreamLife nebo alespoň číslo z 11. srpna 2008, které mi z nějakého důvodu nedošlo na dosavadní adresu: jiri.ranis@email.cz ? Při havárii mého PC jsem bohužel přišel mimo jiné i o všechna čísla DreamLife, která jste mi doposud poslali.

    DÍKY za laskavé vyhovění mé prosbě, za akceptaci mé nové adresy a přeji Vám mnoho dalších úspěchů ve Vaší záslužné práci. DreamLife je SUPER !!!

    S projevem úcty

    Jiří Raniš

  2. Vážený pane Raniši,

    Postřehl jsem Váš komentář s prosbou o poslední Novinky Dreamlife. Dovolil jsem si na základě Vaší nepřijemné ztráty dat zlepšit bilanci a v příloze Vám zasílám všechny newslettery Dreamlife, které doposud byly vydány.

    Přeji Vám úspěšný den a jsem se srdečným pozdravem, Petr Štěpánek, Dreamlife Executive

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here