Automobiloví mutanti: Vozidla budoucnosti?

KTM a její silniční F1
Rakouská společnost, specializovaná na závodní motorky, se nedávno vrhla do automobilové arény se svým X-Bow, dvousedadlovým roadsterem dlouhým 3,6 metru. Ke spolupráci přizvala italskou značku Dallara. Karosérie je vyrobena z vláken uhlíku, čímž se hmotnost vozu dostala pod 750 kg. Pod kapotou se ukrývá dvoulitrový benzinový motor TFSi značky Audi disponující výkonem 240 koní při 5 500 otáčkách za minutu. Pak nepřekvapí, že zrychlení z 0 na 100 km dosáhne už po 3,9 sekundách. Odvážlivci, kteří chtějí toto oranžovočerné žihadlo bez střechy a s téměř neexistujícím čelním sklem zkrotit, by neměli do kokpitu nasedat bez ochranné přilby. KTM předpokládá výrobu 1 000 kusů za rok za jednotnou cenu 46 000 euro (1,058 milionu Kč).
Carver One: trochu auto, trochu moto
Tato trojkolka se zastavila někde na poloviční cestě mezi autem a motorkou. Motor Daihatsu o objemu 660 cm3 s turbem pohání 650 kg vážící stroj rychlostí 182 km/h, při zakoupení speciálního výkonnostního kitu až 225 km/h. Při jízdě do zatáčky se naklání kabina s předním kolem, aby kompenzovala odstředivou sílu. Není od věci podotknout, že otcem tohoto nevšedního stroje je Chris van den Brink, letecký inženýr…  
DN-01: moto-skútr v režii Hondy
Těžko říct, co na první pohled připomíná víc – spojuje výkonnost sportovní motorky a pohodlné řízení velkého městského skútru. Na první pohled zaujme nízkou a elegantní siluetou a protáhlým agresivním, jakoby žraločím předkem. Upoutají i nebývale velká 17palcová kola. Navzdory svým 270 kilům váhy s plnou nádrží a svému futuristickému vzhledu nabízí pouze průměrnou dynamiku. O pohon se stará dvouválcový motor Honda Deauville o objemu 680cm3 a obdařený 60 koňskými silami.
Aby usnadnil její ovládaní, japonský výrobce ji vybavil novátorskou technologií ukrývající se pod názvem Human Friendly Transmission (HFT), což není nic jiného než automatická převodovka pro motocykly vycházející z hydraulicko-mechanické převodovky s plynule měnitelným převodem. Tento systém nabízí funkce Drive pro normální způsob jízdy a Sport pro dynamičtější řízení s akčnějším řazením rychlostí nebo manuální režim se šesti rychlostními stupni.
Jak motorkáři, tak milovníci skútrů určitě ocení agresivní a inovovaný vzhled DN-01, ABS a parkovací brzdy, motorkáři asi budou postrádat více místa na zavazadla. Cena byla stanovena na 11 990 euro (275 tisíc Kč).
Ken Okuyama K.O7 a K.O8: superauta zredukovaná na minimum
Bývalý designový ředitel Pininfariny Ken Okuyama se proslavil svými návrhy slavného Ferrari Enzo a naprosto unikátní skvost P4/5. V současné době pod svým vlastním jménem uvádí na trh prvních dvacet modelů těchto roadmasterů zredukovaných na nejvyšší možnou míru. Při výběru materiálu sáhl po hliníku a uhlíkovém vláknu. Motor je japonské provenience, u K.07 je to dvoulitrový čtyřválec o síle 240 koní, zatímco verze kupé K.08 disponuje elektrickým 100kilowatovým motorem, napájeným bateriemi Lithium-Ion, který umožňuje dojezd 160 kilometrů. Jeho míry jsou přímo výstavní – K.07 je dlouhý 3,58 metru, široký 1,85 metru a na výšku má 1,10 metru při hmotnosti 750 kg. Každý z modelů je vybaven mechanickým chronografem speciálně vytvořeným firmou TAG Heuer.
Lumeneo Smera: auto-skútr
Jeho míry – 2,40 metru délky a 80 centimetrů šířky – dokazují, že se jedná o opravdu velmi skladné vozítko. Je určeno dvěma osobám, sedadla jsou za sebou v tandemu a na zadním je možné umístit dětskou sedačku. Při použití druhého sedadla se objem kufru zmenší na 70 litrů, po sklopení lze využít prostor 150 litrů. Interiér je pokryt jemnou kůží a velkoryse řešená okna dovolují kochat se při jízdě panoramatickým výhledem. Řidiči pomáhá v ovládání vozu elektronický systém, který podle dynamických parametrů vozu, oblouku zatáčky, způsobu řízení a stavu vozovky okamžitě vyhodnocuje optimální naklonění v zatáčce. Smera ve svých útrobách ukrývá dva elektrické motory ‚brushless“, nabízející zrychlení z 0 na 100 km za 8 sekund. Při svých miniaturních rozměrech překvapí rychlostí až 130 km/h a dojezdem 150 kilometrů. Rodinná francouzská firma Lumeneo v roce 2009 počítá s výrobou 250 kusů. Cena byla předběžně stanovena na 20 tisíc euro (460 tisíc Kč), ale náklady by se měly rychle vrátit – ujetí 100 kilometrů vyjde na zanedbatelných 0,70 eura.
Peraves MonoTracer: kříženec motorky a auta
Podvozek připomíná motorku, zatímco k autu odkazuje uzavřený kokpit, který dovoluje pohodlné řízení tohoto nadupaného stroje, zároveň sportovního a úsporného (3,62 l /100 km) a vynikajícího miniaturními rozměry. Na silnici je schopen to rozjet rychlostí až 250 km/h a zatáčky klopí na 52°. Pod kapotou tohohle 3,60 metru dlouhého čtyřválce bije srdce motoru ze stáje BMW o síle 130 koní, se kterým je zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy hračkou. Poprvé byl veřejnosti představen na autosalonu v Ženevě a v příštím roce je naplánována výroba 100 kusů v ceně 49 750 eur (1,15 milionu Kč).
 

Tags: , , , , , ,

O autorovi: Magazín Dreamlife

 

 

Další články v kategorii Auto & Moto

 

Buď první a přidej komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

 
 

Přihlašte se k newsletteru


poskytuje MailChimp!
 
 
 

Už také na Instagramu!

 
 

Doporučujeme