5 + 3 důvody proč (ne)podnikat na Amazonu

Pravděpodobně jste si tohoto článku všimli někde na internetu, nyní s nedůvěrou čtete první řádky a čekáte masáž marketingového textu, který vás bude nutit se někam zaregistrovat. Proto bychom chtěli vše vyjasnit hned na začátku. Cílem tohoto článku je vám poskytnout dodatečné informace, které jsme nabrali za dobu, kterou na Amazonu podnikáme.

apple-606761_1280

Neříkáme, že se jedná o nějaký systém rychlého zbohatnutí, jde jednoduše o koncept byznysu, který nás oslovil a dává nám smysl. Než uspějete, zabere to čas a má také celou řadu nevýhod, stejně jako každé jiné podnikání. Jak plusy, tak i mínusy popisujeme níže v článku.

Důvod proč tento byznys model doporučujeme dalším podnikatelům je, že podle nás přednosti jednoznačně převýší zápory. Zkuste tedy prosím na chvilku zapomenout na to, co jste četli na internetu a udělejte si vlastní názor sami.

  1. Amazon je nejjednodušším startem pro vaši značku

Když chcete v Česku rozjet vlastní značku, pravděpodobně si uděláte e-shop. Problém je v tom, že než rozjedete e-shop do takové podoby, aby ho navštěvovalo dostatek zákazníků, bude vás to stát nemalé množství času a peněz. Druhá věc je, že Amazon má v průměru konverzi 10%, to znamená, že každý desáty člověk, který navštíví vaši prodejní stránku, nakoupí. Dosáhnout takpvého čísla u e-shopu je neuvěřitelně náročné. A to nemluvím o tom, že e-shopů bylo v ČR v roce 2015 37 000, takže ani co se týče konkurence to není žádná výhra.

  1. Řešíte “jen” marketing

Nebudeme říkat, že obstát na americkém trhu je snadné, jako když projede nůž máslem, protože se jedná o velmi konkurenční prostředí. Výhodou je však to, že této činnosti, tedy propagaci, můžete věnovat 90% času. Amazon za vás přijímá objednávky, odesílá je a dělá i zákaznickou podporu. Odpadá vám tak starost o “nepopulární činnosti” a můžete se soustředit primárně na růst svého byznysu. Díky tomu se toto podnikání snadněji automatizuje a nemusíte mu věnovat tolik času.

  1. Máte minimální měsíční náklady

Nemusíte platit nájem ani zaměstnance, váš měsíční náklad bude tak v řádu tisíců korun za profesionální účet na Amazonu, internet a aplikace na podporu prodeje. To je vše, Amazonu platíte jen za prodaný produkt.

  1. Jak naložíte se svou značkou je jen na vás

Amazon není konečná zastávka, ale způsob, jak rozjet svou značku. V momentě, kdy se dostanete na slušné obraty a vytvoříte si základnu svých zákazníků, můžete si založit vlastní e-shop a mít byznys více pod kontrolou. Vše je jen na vás, nikdo vás neomezuje. A jestli bude Amazon stěžejní platforma, nebo jen jeden z prodejních kanálů? Obě varianty fungují.

  1. Umožní vám cestovat

Ano, je to klišé a fotek “podnikatelů z pláže” už jste viděli pravděpodobně desítky. Ale je to tak, podnikání na Amazonu je v tomto ohledu opravdu skvělým byznysem. K tomu, abyste se o něj starali vám stačí pár hodin denně, počítač a připojení k internetu. Samozřejmě, že zabere čas, než se prosadíte, nic není hned, ale takový životní styl za to stojí? Co myslíte?

Nejsme sluníčkoví lidé, kteří vidí na všem jen pozitiva. Chápeme, že každá mince má dvě strany, tak se pojďme podívat i na ty (ne)přijemné části podnikání na Amazonu.

  1. Produkt, který uvedete na trh se musí odlišovat

Ano, je to problém, i když se to možná na první pohled nezdá. Abyste na Amazonu uspěli, je třeba se odlišit tak, aby měli zákazníci motivaci nakoupit u vás. Zároveň však při první objednávce od dodavatele berete zboží v řádu nižších stovek kusů. Dodavatel tedy nemá moc velkou motivaci vám s inovacemi vyjít vstříc. Pro úspěch je však zásadní najít dodavatele, který pro vás produkt inovuje.

  1. Vyjít s Amazonem občas není snadné

Amazon je gigant a jeho hlavní cílem je spokojenost zákazníků. Pokud má tedy pocit, že je klamete titulkem produktu, nebo třeba zdánlivě prodáváte jiný produkt, než je na fotkách, bez milosti jedná. A jedná tak, že vám titulek změní, což může mít za následky snížení počtu denních prodejů a v druhém případě jednoduše zablokuje listing, dokud se vše nevyjasní. Platí tedy to, že jako podnikatel musíte řešit problémy, které nastanou.

  1. Musíte riskovat

V případě, že už podnikáte, toto pro vás ani nebude žádná překážka, ale pokud jste zaměstnaní nebo začínáte podnikat, může to být komplikace. Na každé podnikání je třeba kapitál a tak tomu je i u Amazonu. Musíte tedy vzít vlastní peníze, smířit se s tím, že už je nemusíte vidět, a investovat je do podnikání.

Věříme, že jste si po přečtení tohoto článku udělali na celý koncept vlastní názor. Chápeme, že nic není pro každého, ale pokud vás podnikání na Amazonu zaujalo, podívejte se na tato videa. Pokud ne, tak se nic neděje, alespoň budeme mít méně konkurence. 🙂


 

Tags: , , , , , , ,

O autorovi: Martin Olejník

 

 

Další články v kategorii Podnikání

 

Buď první a přidej komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

 
 

Přihlašte se k newsletteru


poskytuje MailChimp!
 
 
 

Už také na Instagramu!

 
 

Doporučujeme